کشف رازی قدیمی در زیر شاهکار پیکاسو

محققان آمریکایی با استفاده از تکنیک جدید اسکن موفق شدند نقاشی را که در زیر یکی از شاهکارهای پابلو پیکاسو پنهان شده‌بود را کشف کنند.

براساس گزارش BBC، در زیر نقاشی مشهور "زن قوزی" محققان موفق به کشف نقاشی از چشم‌انداز شهر بارسلونا شده‌اند، اثری که پیکاسو از آن برای پایه نقاشی زن قوز کرده از آن استفاده کرده‌است.

سیستم ایک ری فلورسنت جدید که در این کشف مورد استفاده قرار گرفته‌است نسبت به سیستم‌های اسکن هنری دیگر ارزان‌قیمت‌تر و در عین حال قابل حمل است از این رو هر گالری هنری می‌تواند به این سیستم دسترسی داشته‌باشد.

اثر زن قوزی یکی از آثار به جا مانده از دوران آبی پیکاسو ( سال‌های 1901 تا 1904 که پیکاسو در این دوره بیشتر از طیف رنگ آبی و سبز برای نقاشی استفاده می‌کرد) بوده‌است. آنچه توجه محققان را به خود جلب کرده این است که منظره چشم‌اندازی که در زیر این نقاشی پنهان شده، و احتمالا اثر یکی از هنرجویان پیکاسو بوده‌است،‌90 درجه چرخیده و سپس مورد استفاده قرار گرفته‌است. حد‌فاصل میان تپه‌های پس‌زمینه به خمیدگی پشت زن تبدیل شده‌است.

محققان هیجان‌زده از آنچه در زیرا این شاهکار هنری یافته‌اند، می‌گویند این نقاشی می‌تواند تاریخ دقیق و محل خلق نقاشی را مشخص کند. پیکاسو به کشیدن نقاشی روی بسیاری از آثارش در دوره آبی شهرت دارد،‌اما کسی نمی‌دانست که تابلوی زن قوز کرده نیز در دسته همین آثار قرار دارد.

محققان امیدوارند با این سیستم جدید اسکن بتوانند اسرار بیشتری را از دل آثار نقاشی مشهور جهان بیرون بکشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.