هلاکت داماد ابوبکر البغدادی در حمله موشکی سپاه

  هلاکت داماد ابوبکر البغدادی در حمله موشکی سپاه

منابع میدانی اعلام کردند، داماد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر اصلی تروریستهای داعش در دیرالزور سوریه به هلاکت رسیده است./خبر فوری


واکنش فیفا به اقدام زشت بازیکنان عربستان

جنوب نیوز- فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به اقدام نامتعارف اخیر بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان در دیدار برابر استرالیا واکنش نشان داد.


به‌ گزارش elsport، بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال عربستان در اقدامی نامتعارف در بازی برابر استرالیا، اعتنایی به احترام به حادثه دیدگان حملات تروریستی در لندن نداشتند. در این حملات دو استرالیایی نیز از بین رفتند ولی بازیکنان عربستان تصمیم گرفتند به جای یک دقیقه سکوت قبل از بازی به گرم کردن خودشان بپردازند.

بعد از انتقادات گسترده به این کار عربستانی‌ها، در نهایت این کشور زیر فشار شدید افکار عمومی مجبور به عذرخواهی بابت رفتار بازیکنان فوتبال خود شد.
 
پیش‌بینی می‌شد که فیفا محرومیتی را برای فدراسیون فوتبال عربستان و تیم‌ ‌ملی این کشور در نظر گیرد اما این گونه نشد.
 
فیفا در واکنش به این اقدام سعودی‌ها در بیانیه‌ای که منتشر کرد، نوشت: بعد از دیدن فیلم و تصاویر بازی به این نتیجه‌ رسیدیم که محرومیتی را در نظر نگیریم. نیازی به تنبیه و محرومیت بازیکنان و فدراسیون فوتبال عربستان نیست.

دفتر شبکه «الجزیره» قطر در عربستان پلمب شد

دفتر شبکه «الجزیره» قطر در عربستان پلمب شد
ه گزارش مهر، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) اعلام کرد که وزارت فرهنگ و رسانه عربستان دفتر شبکه الجزیره را در این کشور پلمب کرد.

پیشتر نیز سعودی ها، پایگاه های شبکه الجزیره و روزنامه های قطری را به سبب اظهارات اخیر امیر قطر فیلتر کردند. بعد از آن امارات هم در واکنش به اظهارات منتسب به امیر قطر، تمام وب‌سایت‌های قطری را مسدود کرد.

یک منبع امنیتی بلندپایه مصری از مسدود شدن ۲۱ پایگاه اینترنتی از جمله پایگاه های قطری در این کشور به دلیل محتوای حمایت از تروریسم و افراط گرایی و نشر اکاذیب خبر داد.

پیش از این کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین اعلام کردند که به دلیل حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند. به دنبال این تصمیم، شماری از کشورهای دیگر نیز اقدام مشابهی را در قبال قطر انجام دادند.

کابینه قطر با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه قطع ارتباط کشورهای عربی با دوحه غیرقابل توجیه است، تأکید کرد: این اقدام با هدف اعمال فشار بر قطر برای عقب نشینی آن از اهداف ملی‌، انجام شده است.

در پی قطع روابط چند کشور عربی با دوحه، وزارت خارجه مصر به سفیر قطر در قاهره ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک مصر را ترک کند.


گران‌ترین رمضان تاریخ رقم خورد +نمودار

سفره روزه‌داران ۶۱ درصد آب رفت
به گزارش جنوب نیوز، بانک مرکزی از گرانی بی‌سابقه اقلام خوراکی در آستانه ماه رمضان سال ۱۳۹۶ خبر داد به طوری که سفره رمضان امسال را می‌توان گران‌ترین رمضان تاریخ قلمداد کرد.

مسئولان دولت یازدهم بارها گفته‌اند که اقتصاد کشور را با تورم ۴۰ درصدی از دولت دهم تحویل گرفته و اکنون آن را به تورم تک‌رقمی تبدیل کرده‌اند تا سفره غذایی مردم بهبود یابد.


این در حالی است که آمارهای رسمی بانک مرکزی از کوچک شدن سفره مردم در دولت یازدهم خبر می‌دهد.



بر اساس گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد خوراکی، تهیه سفره ماه رمضان امسال (در دوره تورم تک‌رقمی دولت یازدهم) نسبت به آخرین ماه رمضان در دولت دهم (دوره‌ تورم ۴۰ درصدی!) ۶۱ درصد گران‌تر بار می‌آید.


http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/05/27/4/1949210.jpg

طالبی با ۲۵۵ درصد، رکورددار گرانی در دولت روحانی است و پس از آن خربزه با ۲۰۳ درصد، کره پاستوریزه با ۱۴۲ درصد، بادمجان با ۱۱۵ درصد و پیاز و کدوسبز با ۹۹ درصد قرار دارند.


  اگر فرض کنیم که مردم برای تامین یک  سفره کاملا ساده و کم‌خرج برای تمام ۳۰ شب افطار ماه رمضان نیازمند خرید ۱۰ کیلو برنج، ۱۰ کیلو ماست، ۵ بسته پنیر، یک کیلو کره، دو شانه تخم مرغ، ۱۰ کیلو برنج، یک کیلو از هر کدام انواع حبوبات، ۱۰ کیلو از هر کدام انواع میوه، ۱۰ کیلو از هر کدام انواع سبزی، ۲ کیلو گوشت گوسفند، ۲ کیلو گوشت گوساله، دو کیلو مرغ، ۲ کیلو قند، ۲ کیلو شکر، ۲ کیلو قند، یک بسته چای و یک حلب روغن نباتی باشند، تهیه سفره رمضانی سال ۹۲ حدود ۶۳۶ هزار تومان برای مردم آب می‌خورد.

اما در سال ۹۶ و در دوران تورم تک‌رقمی تامین سفره رمضانی مردم یک میلیون و ۲۸ هزار تومان هزینه در بر دارد.

به عبارتی امسال برای تهیه یک سفره رمضانی کاملا ساده باید ۳۹۲ هزار تومان پول بیشتری پرداخت کرد.

البته این مقایسه فقط درباره اقلام خوراکی سفره رمضانی است وگرنه  باید سایر هزینه‌های افزایش یافته در ۴ سال اخیر را هم در نظر گرفت، از افزایش قبوض آب و برق و گاز تا گران شدن بنزین و سایر هزینه‌های زندگی از جمله اجاره‌بها که فشار بر مردم را دوچندان کرده است. ضمن آن که موج بیکاری و رکود و کسادی را هم باید لحاظ کرد که امسال را سخت‌ترین سال برای اکثر اقشار جامعه کرده است./ مرجع: مشرق

عکس/ اولین ربات پلیس جهان در دُبی

پلیس دبی اعلام کرد اولین ربات پلیس هوشمند در این شهر به خیابان ها آمده و مشغول به کار شده است.

این ربات در دبی ساخته شده است و 170 سانتی متر قد و 100 کیلوگرم وزن دارد.این ربات‌ با مردم و گردشگران ارتباط مستقیمی برقرار خواهد کرد. صفحه و میکروفونی در این ربات‌ تعبیه خواهد شد که با مراکز پلیس دبی ارتباط مستقیمی دارد. مردم قادر خواهند بود از این ربات پلیس سوال بپرسند و یا شکایات خود را با آن مطرح کنند و از تعامل با ربات‌ نیز اوقات خوشی را بگذرانند.