نامه تند دالیچ خطاب به دولتمردان کرواسی

این کشور را تبهکاران اداره می کنند!

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی شگفتی ساز جام جهانی بود و موفق شد تا فینال رقابت ها پیش برود ولی شاگردان دالیچ مقابل فرانسه شکست خورده و جام را از دست دادند. آنها پاداش 23 میلیون یورویی را به یک خیریه کودکان اهدا کردند و حالا دالیچ با انتشار بیانیه ای، این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد و همچنین به انتقاد از سیاستمداران کروات پرداخت.

او گفت:" این نسل از بازیکنان ما نشان داد که بازیکنان بزرگ بدون توجه به ملیت، بودجه و رقابتی که به آن پا می‌گذارند، می‌توانند به قله ها برسند. این بیانیه را نوشتم زیرا به نظرم کرواسی در شرایط خوبی قرار ندارد. کرواسی از ضعیف ترین کشورهای اتحادیه اروپا است ( در بین 28 کشور، سومین کشور ضعیف از لحاظ تولید ملی، بالاتر از بلغارستان و رومانی) و توسط گروهی اداره می‌شود که به اعتقاد بسیاری، یک گروه خلافکار سازمان یافته هستند.

کرواسی کشوری است که بسیاری از مردمش در 20 سال پیش مانده اند. امروز در کرواسی، بازنشستگان ما نمی‌توانند اولیه ترین نیازهای خود را رفع کنند، مردم جوان نمی‌توانند هزینه تحصیلاتشان را بدهند و وضعیت سلامت خوب نیست و سیستم قضایی نیز فاسد است.

از سیاستمداران و نماینده هایشان که مردم را به این جهنم بدبختی رسانده اند می‌خواهم به تیم ملی کرواسی کاری نداشته باشند. شما در رختکن ما جایی ندارید و با شما معامله ای نخواهیم کرد. شما کسانی هستید که کرواسی را به فقیرترین کشور اروپا تبدیل کردید. ما بچه‌هایی داریم که هیچگاه دریا را ندیده اند، در حالی که کرواسی بیش از 1880 کیلومتر خط ساحلی دارد. بچه‌هایی داریم که گرسنه می‌خوابند زیرا پدر و مادرشان بیکار هستند و غذایی ندارند.

کسانی که این بلا را بر سر کشور ما آوردند، جایی در تیم ملی نخواهند داشت. لطفا به تصمیمات احترام بگذارید، پیراهن فوتبالی نپوشید و از موفقیت ما به نفع خود استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود ارزش کار ما پایین بیاید.

تمام تیم اعلام کرده که پول پاداش را به بچه های کرواسی اهدا خواهد کرد. خیریه ای که به آن کمک شده، تمام بچه‌هایی که تا به حال دریا را از نزدیک مشاهده نکردند را در تابستان به مسافرت خواهد فرستاد تا بالاخره برای اولین بار دریا را ببینند. اعضای تیم ملی کرواسی در کنار مردم هستند و فراتر از پیروزی ها، می‌خواهند به مردم کمک کنند. تمام بچه‌های کرواسی این فرصت را دارند که حداقل 7 روز در سواحل این کشور حضور داشته باشند. این کمترین کاریست که می‌توانیم برایشان انجام دهیم."

پیشنهاد جالب رئیس جمهور اروگوئه به گریزمان

به گزارش "ورزش سه" بعد از اتمام بازی فینال جام جهانی 2018، آنتوان گریزمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد. وی در یک حرکت تعجب برانگیز پرچم اروگوئه را از یکی از خبرنگاران دریافت کرد و با آن پرچم در کنفرانس حضور یافت.

حال تاباره واسکس، رئیس جمهور اروگوئه، اعلام کرد که با افتخار حاضر است تابعیت این کشور را به آنتوان گریزمان، ستاره تیم ملی فرانسه که بارها علاقه مندی اش را به این کشور آمریکای جنوبی ابراز کرده، اهدا کند. وی در سایت رسمی خود نوشت: من نمی‌توانم از شما بابت اینکه پرچم کشور ما را در کنفرانس همراه داشتید تشکر کنم. اما با خبر شدم که قصد دارید از کشور اروگوئه بازدید کنید. برای من افتخار است که شما را در کاخ ریاست جمهوری ببینم و شخصا قدردانی کنم. مارتین لازارت اولین مربی گریزمان در رئال سوسیداد بود و کارلوس بوئنا، مهاجم تیم ملی این کشور در همین تیم کنار ستاره فرانسوی بازی می‌کرد. هم‌چنین گریزمان در باشگاه اتلتیکو مادرید هم با دیگو گودین و خوزه خیمنز، دو مدافع تیم ملی اروگوئه هم تیمی بوده است و خاطرات خوبی با آن‌ها دارد.

سبیل چخماقی رامی برای فرانسوی ها شانس آورد!

به گزارش ورزش سه، عادل رامی مدافع تیم ملی فرانسه در روسیه حتی یک دقیقه به میدان نرفت ولی به شکلی عجیب و غریب در قهرمانی تیمش نقشی کلیدی بازی کرد. 

فرانسه دیشب در استادیوم لوژنیکی مسکو با پیروزی 4-2 مقابل کرواسی جام جهانی را برای دومین بار در تاریخ خود بدست آورد ولی رامی مثل بازی‌های قبل در این بازی هم به میدان نرفت.  رامی با اینکه مستقیماً در میدان نبود تا در جریان پیروزی تیمش نقش بازی کند اما سبیل خاص او بار دیگر در این میان نقش داشت. سبیل رامی 32ساله حالا در تورنمنت‌هایی که تیم ملی فرانسه در آنها بازی می‌کند به یک سنت عجیب و غریب تبدیل شده است. 

رامی به شبکه‌ی TF1 می‌گوید " آنتوان گریزمان قبل از مسابقه به سبیلم دست زد. حتی سرمربی هم به سبیلم دست زد تا برای تیم شانس بیاورد. سبیل من حالا مشهورترین سبیل فرانسه است. این سبیل را نگه می‌دارم ". 

این سنتی است که تیم فرانسه‌ی 1998 را در یادها زنده می‌کند. زمانی که لورن بلان قبل از بازی‌های تیمش سر فابین بارتز را می‌بوسید تا برای فرانسوی‌ها شانس بیاورد. 

اولین بار آنتوان گریزمان بود که جادوی سبیل شانس رامی را کشف کرد. گریزمان پیش از شروع بازی‌های فرانسه در مرحله‌ی گروهی به سبیل رامی دست می‌زد و به تدریج در ادامه‌ی تورنمنت، سایر بازیکنان فرانسه هم به این کار رو آوردند. 

به نظر می‌رسد سبیل رامی حداقل برای گریزمان فوق‌العاده بخت‌آور بوده. گریزمان در جام جهانی روسیه چهار گل به ثمر رسانده و در فینال هم با ضربه‌ی پنالتی برای خروس‌ها گلزنی کرده.  با اینکه رامی اعلام کرده سبیل خود را فعلا نگه خواهد داشت ولی او بعد از فتح جام توسط فرانسه گفته از تیم ملی کشورش خداحافظی خواهد کرد.  رامی 35 بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته ولی ممکن سبیل او چهار سال دیگر در جام جهانی 2022 هم به کار خروس‌ها بیاید.

عجیب ترین جیمی جامپ‌های تاریخ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این دو هوادار حاضر در ورزشگاه لوژنیکی با لباس های متحدالشکل و پوششی شبیه به گارد محافظت وارد زمین لوژنیکی شدند تا لحظاتی ورزشگاه را به وجد بیاورند که البته دژان لونن مدافع تیم فوتبال کرواسی به شدت از این اتفاق عصبانی به نظر می رسید و آن را به سود فرانسه می دانست. جالب اینکه یکی از دو جیمی جامپ که یک زن بود خود را به ویدا مدافع کرواس

به گزارش "ورزش سه"، این دو هوادار حاضر در ورزشگاه لوژنیکی با لباس های متحدالشکل و پوششی شبیه به گارد محافظت وارد زمین لوژنیکی شدند تا لحظاتی ورزشگاه را به وجد بیاورند که البته دژان لونن مدافع تیم فوتبال کرواسی به شدت از این اتفاق عصبانی به نظر می رسید و آن را به سود فرانسه می دانست. جالب اینکه یکی از دو جیمی جامپ که یک زن بود خود را به ویدا مدافع کرواسی رساند و به دستان او نیز کوبید که در نهایت با دخالت ماموران حفاظتی این دو جیمی جامپ عجیب و غریب به بیرون از زمین چمن منتقل شدند. 

دوربین امیر خیرخواه در ورزشگاه لوژنیکی لحظات این حرکت عجیب را نشان داد. 

ی رساند و به دستان او نیز کوبید که در نهایت با دخالت ماموران حفاظتی این دو جیمی جامپ عجیب و غریب به بیرون از زمین چمن منتقل شدند. 

دوربین امیر خیرخواه در ورزشگاه لوژنیکی لحظات این حرکت عجیب را نشان داد. 

معرفی آتشکده آتشکوه محلات در استان مرکزی +تصاویر

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، آتشکده آتشکوه نیمور محلات از آثار به جا مانده دوره ساسانی محسوب می شود که در 12 کیلومتری غرب دلیجان در استان مرکزی واقع شده است.

عظمت بنا به حدی است که جزء برترین آتشکده‌های زردتشتیان جهان به شمار می‌رود.

معرفی آتشکده آتشکوه محلات در استان مرکزی

بنای آتشکده در دامنه کوه آتشکوه و در کنار رودخانه‌ای به همین نام، در مساحتی حدود 600 متر مربع ساخته شده، طول بنا 28/40 متر و عرض آن در بخش شرقی 12/60 و در بخش غربی 25 متر می‌باشد.

مجموع آتشکده از 3 بخش تالار اصلی (شرقی)، تالار غربی و راهرو تشکیل شده است. تالار اصلی یا شرقی آتشکده که احتمالا محل آتشدان و نیایش بوده و شامل تالاری مربع شکل است، که هر ضلع آن از بیرون 12/60 متر طول دارد.

معرفی آتشکده آتشکوه محلات در استان مرکزی

این تالار دارای 4 ستون مستحکم به ابعاد 2/70 در 2/70 متر و به ارتفاع شش متر تا پای طاق بوده که از سنگ و ساروج ساخته شده و گنبد و طاق این بنای عظیم روی این چهار ستون استوار است.

دو سوی ستون‌ها به طرف داخل تالار بصورت نیم دایره و دوسوی دیگر آنها به صورت مستقیم و دارای زاویه بوده و روی ستون‌ها سردرهایی هلالی و گنبدی شکل وجود داشته که بخش عمده آن فرو ریخته است.

معرفی آتشکده آتشکوه محلات در استان مرکزی

از ضلع غربی، چهارستون بزرگ نمایان است که ورودی اصلی و دو ورودی فرعی در اطراف را شامل می‌شود و به احتمال زیاد این ورودی‌ها دارای سردر و سقف و طاق آجری بوده که فرو ریخته است.

راهروی اصلی که تالار مربع شکلی است که در ضلع شرقی مجموعه ساختمان آتشکده قرار دارد، توسط راهرو اصلی به تالار غربی مستطیل شکل ارتباط می‌یابد. این راهرو 7 متر طول و 2/80 متر عرض دارد.

راه‌های دسترسی آتشکده آتشکوه، 5 کیلومتری جاده نیمور به دلیجان، به سوی معدن سنگ آتشکوه، روستای آتشکوه، ضلع شرقی جاده به فاصله 300 متری بنای آتشکده تا جاده مزرعه کشاورزی، چشمه آب و رودخانه کوچکی است.