کشته شدن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد

رسانه‌های آمریکایی تحت سانسور شدید دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن در حالی به افشای قطره‌چکانی اطلاعات درباره تلفات و خسارات پایگاه عین‌الاسد روی آورده‌اند که برخی منابع حتی تعداد بالایی از کشته‌ها را تخمین می‌زنند.

تصاویری از داخل پایگاه «عین الأسد» منتشر شد

 به نقل از فارس،   «کاترین شاکدام» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی طی گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی «سیتیزن تروث» نوشت: «به گفته مقام‌های نظامی عالی‌رتبه، نظامیان آمریکایی [پیش از حمله] مجبور بودند تجهیزات خود را از سراسر عراق به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار بیاورند تا امنیت آنها را تامین کنند».

بر اساس این گزارش، چنین اقدامی از سوی آمریکا، مسئولان نظامی ایران را به متمرکز کردن قدرت آتش خود بر پایگاه عین‌الاسد، با هدف وارد کردن فشار حداکثری بر آمریکا و از کار انداختن مرکز اصلی فرماندهی نظامی آن در عراق ترغیب کرد.

سیتیزن‌تروث در این گزارش ادعا کرد که به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بیش از صد نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق کشته شده‌اند.

این وبگاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها تا کنون هرگونه تلفات در حمله به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب می‌کنند، مدعی شد به زودی ویدئوها و مدارک بیشتری [از پایگاه عین‌الاسد] را در دسترس عموم قرار می‌دهد.

حساب توئیتری موسوم به «ایران ویووِر» نیز به نقل از منابع عراقی و ایرانی مدعی شد یافته‌های جدیدی از شدت تخریب در عین‌الاسد را در اختیار آن قرار داده‌اند.

این حساب توئیتری از قول یک منبع مطلع نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از عملیات موشکی علیه پایگاه هوایی عین‌الاسد که میزبان نظامیان آمریکایی و محل استفاده از پهپادها در عراق است، تصویربرداری کرده‌اند».

بر اساس نوشته‌های ایران‌ویوور، منابعی به آن گفته‌اند که شش فروند جنگنده «اف-۳۵» و شش پهپاد همزمان از پایگاه عین‌الاسد حفاظت می‌کردند که یگان جنگ الکترونیک سپاه توانست سامانه‌های راداری آنها فریب داده و مانع هرگونه واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی شود.

این حساب‌توئیتری نوشت: «ساختمان‌های فرماندهی و کنترل، پست دیدبانی، انبار سلاح و مهمات، انبار تدارکات، دفتر اصلی امور اداری، حفظ و نگهداری هواپیماها، آشیانه پرواز هواپیماها، آشیانه بالگرد، آشیانه پهپاد، دو خوابگاه و سنگر نابود شدند».

ایران‌ویوور به نقل از منابعی نیز ادعا کرد تجهیزات بسیاری از جمله شش فروند بالگرد بلک‌هاوک و شینوک، تمام پهپادهای مستقر در عین‌الاسد، شش فروند هواپیمای V۲۲، یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان و یک فروند هواپیمای ترابری در انتقام موشکی سپاه منهدم شدند.

به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد. با این حال، تا همین‌جا، اذعان به آسیب دیدن یازده نظامی آمریکایی نیز با سخنان صریح رئیس‌جمهور این کشور که گفته بود همه نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.

معاون قرارگاه خاتم:۱۲۰هزار سرباز دشمن در تیررس هستند | شناورها و ناوهای هواپیمابر مهم آمریکا درمعرض حمله هستند

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترور سردار سلیمانی را اشتباه راهبردی آمریکا دانست و گفت: ۱۲۰ هزار نفر از سربازان دشمن در تیررس جبهه مقاومت هستند.

شناور آمریکایی

به نقل از ایرنا، عبدالمحمد رئوفی‌نژاد دوشنبه شب در تجمع بزرگ مردم دزفول در محکومیت ترور شهید قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله این شهرستان افزود: تمامی رزمندگان جبهه مقاومت مختارهای زمان هستند و این اقدام نابخردانه آمریکا را در سرتاسر جهان بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه پرچم یالثارات القاسم باید بالا برود و انتقام سخت و قاطعی از یزیدیان زمان گرفته شود، گفت: امروز اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خواب و قرار ندارند چون می‌دانند ما مرد عمل هستیم.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنان سید حسن نصرالله در محکومیت ترور حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و افزود: اکنون شناورها و ناوهای هواپیمابر مهم آمریکا و همچنین پایگاه‌های نظامی این کشور در معرض حمله هستند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خود را در دام صهیونیست‌ها گرفتار کرده اند، اظهارداشت: آمریکا از یک سو بحث مذاکره را پیش می‌کشد و از سوی دیگر با ترور حاج قاسم سلیمانی اعلام جنگ می‌کند.

سردار رئوفی‌نژاد با اشاره به توان نظامی ایران گفت: برخی از سلاح‌های ما در معرض دید قرار گرفته‌اند و بسیاری دیگر در میدان جنگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی سردار سلیمانی را قهرمان شکست داعش دانست و افزود: آمریکایی‌ها با داعش برنامه‌ها داشتند ولی بعد از شکست این تروریست‌ها با تلاش جبهه مقاومت و سردار سلیمانی درمانده شدند.

  • آمریکا با ترور شهید سلیمانی خطای راهبردی مرتکب شد

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا خطاهای راهبردی در برخورد با انقلاب اسلامی داشته است، اظهارداشت: این بار نیز آمریکا با ترور شهید سلیمانی خطای بسیار بزرگی مرتکب شد.

وی با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا به ترور سردار سلیمانی با دستور ترامپ افزود: آمریکا در ۴۰ سال گذشته مجری تصمیمات صهیونیست‌ها بوده البته همواره شکست خورده است.

سردار رئوفی‌نژاد ناکامی‌های آمریکا در جنگ عراق، ایجاد داعش و اختلاف افکنی بین مردم ایران و عراق را یادآور شد و گفت: آمریکا هرگز تصور نمی‌کرد شهادت سردار سلیمانی به این اندازه به ضررش تمام شود.

وی افزود: حاج قاسم نقش مهمی در اتحاد گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراق و لبنان داشت و از ایجاد هر انشقاقی در گروه‌های سنی و شیعه جلوگیری می‌کرد.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مصوبه اخراج از عراق برای آمریکایی‌ها قابل باور نبود، اظهارداشت: هرجا آمریکا به مشکل بر می‌خوردند ردی از حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شد.

وی ایجاد اتحاد و همدلی در ایران و عراق را از برکت خون پاک شهیدان سلیمانی و المهندس دانست و افزود: بزودی شاهد قاطع‌ترین برخورد در زمان و مکان مناسب با آمریکایی‌ها خواهیم بود.

سردار رئوفی‌نژاد سادگی، تواضع و بی‌ریایی را از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی برشمرد و ادامه داد: این شهید والامقام ارادت بالایی نسبت به ولایت فقیه داشت و با یاد شهدا دگرگون می‌شد.

  • سردار سلیمانی نقش مهمی در ایجاد ارتش نیم میلیونی جبهه مقاومت داشت

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ۴۰ سال خدمت سردار شهید قاسم سلیمانی به اسلام و ایران گفت: حاج قاسم نقش مهمی در ایجاد ارتش نیم میلیون نفری جبهه مقاومت داشت. 

وی با اشاره به تلاش‌های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس افزود: این شهید والامقام با درایت و نگاهی کاربردی، امنیت را در جنوب شرق کشور برقرار کرد و کم کم خدمات وی فرامرزی شدند. 

سردار رئوفی‌نژاد با بیان اینکه ارتش نیم میلیون نفری در منطقه شکل گرفته که هیچ کدام ایرانی نیستند، گفت: حاج قاسم در ۱۰ سال گذشته حاج قاسم قبلی نبود بلکه خبره نظامی، سیاسی، اطلاعاتی امنیتی و دیپلماسی شده بود.

اجرای گروه سرود و سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود مزدور از دیگر بخش‌های این مراسم بودند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

فرزندان کدام مقام دولتی در سقوط هواپیما جان باختند؟

هویت مقام وزارت بهداشت که دو فرزندش در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باخته‌اند، اعلام شد.

سقوط هواپیمای اوکراینی

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو تن از فرزندان دکتر محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باخته‌اند.

به گفته دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور، همه مسافران و خدمه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی جان خود را از دست داده‌اند.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین صبح امروز  پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) سقوط کرد.

هلاکت ۸۰ تروریست در حمله موشکی به عین‌الاسد | ۱۰۴ موضع حساس آمریکا در صورت خطای بعدی منهدم می‌شود

یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

پایگاه آمریکایی ها
 به نقل از فارس، یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد.

وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده اند.

وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.

این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد. 

وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.

این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی ها منهدم خواهد شد.

گفتنی است به‌دلیل قدرت تخریب سرجنگی موشک‌های بالستیک شلیک شده (۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره)، چند هدف حیاتی تنها با یک موشک منهدم شده است.

پیشنهاد بازیکن راگبی آمریکا به ایران:‌ کاخ سفید را بزنید

بازیکن سابق تیم ملی راگبی آمریکا حمله ایران به کاخ سفید را خواستار شد. این صحبت او واکنش‌های زیادی را بین کاربران در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی ایجاد کرده است.

راگبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  آلبرت هاینسورت ستاره سابق تیم راگبی در آمریکا در صفجه اجتماعی خود حمله ایران به کاخ سفید را خواستار شد. او در اینستاگرام خود عکسی از کاخ سفید منتشر کرد که خط قرمزی روی آن کشیده شده بود و زیر آن نوشت: "ایران، آگر قصد حمله به آمریکا را داری، این عکس برای شما. فقط سعی‌ کنید ما را نجات دهید. مردم نمی‌توانند جنگ را شروع کنند". 

کاربران مختلف در این پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی به این ورزشکار داشته‌اند و بعضی‌ها این پیام او را تمجید و بعضی‌ها نیز حتی خواستار زندانی شدن این ورزشکار شده‌اند.

 پس از ترور سپهبد سیلمانی توسط آمریکایی‌ها اختلاف نظرهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی در آمریکا پیرامون این موضوع مطرح شده است و بسیاری از چهره‌های ورزشی آمریکا به نکوهش این اقدام خبیثانه دولت آمریکا و دونالد ترامپ پرداخته‌اند.