نخستین محموله اس ــ۳۰۰ در نیمه سال ۹۵ تحویل ایران می‌شود

رئیس شرکت روستک اعلام کرد اولین محموله سامانه دفاع موشکی اس‌ــ۳۰۰ در آگوست یا سپتامبر ۲۰۱۶ تحویل ایران خواهد شد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری ریانووستی روسیه امروز جمعه به‌نقل از «سرگئی چیمیزوف» رئیس شرکت روستک اعلام کرد نخستین محموله سامانه دفاع موشکی اس‌ــ300 در آگوست یا سپتامبر 2016 (نیمه سال 1395) تحویل ایران خواهد شد.

ریانووستی پیش از این به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرده بود اولین محموله اس‌ــ300 در ماه فوریه (ماه گذشته میلادی) تحویل ایران شده است.

باخت سنگین پیشکسوتان استقلال مقابل پرسپولیس / هت‌تریک فرشاد پیوس

پیشکسوتان پرسپولیس در پایان این بازی موفق شدند با نتیجه 5-4 حریف خود را شکست دهند. نادر باقری، اسماعیل هلالی، فرشاد پیوس، سهراب انتظاری، مرتضی فنونی‌زاده، حسن خان‌محمدی، شاهین بیانی، رضا حسن‌زاده، علیرضا اکبرپور و هادی طباطبایی از جمله حاضران در این بازی بودند.


علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و بیژن ذوالفقارنسب، مربی پیشین تیم ملی فوتبال هم در این مراسم حاضر بودند و پیش از آغاز بازی از محمد مایلی‌کهن و اکبر کارگرپیشه تقدیر کردند.

هاشم حیدری (2)، سعید بیگی و علیرضا اکبرپور برای استقلال و فرشاد پیوس (3)، ادموند بزیک و پژمان جمشیدی برای پرسپولیس گل زدند.

 

میزان

۳۱ هزار زن داعشی باردارند

«نیکیتا ملک» محقق ارشد موسسه انگلیسی 'کویلیوم 'روز دوشنبه با بیان اینکه ۳۱ هزار زن داعشی باردار هستند هشدار داد که داعش درصدد اجرای برنامه ای سازمان یافته به منظور پرورش و تربیت نسل جدید پیکارجویانش است.

  «نیکیتا ملک» محقق ارشد اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایندیپندنت گفت: یک برنامه سازمان یافته برای تولید نسل آینده داعشی ها از سوی گروه داعش وجود دارد.

 وی با بیان اینکه ۳۱هزار زن در سرزمین های تحت تصرف داعش باردار هستند، تصریح کرد که «این اقدام اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی طولانی مدت برای پرورش نسلی است که با اندیشه های افراطی بار خواهند آمد.»

 ملک در تشریح این سیاست داعش گفت: کودکان انسانی هایی خام هستند که فاقد قدرت تحلیلی هستند و بنابراین به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته تا هرکاری را صورت دهند.

 این فعال مدنی ادامه داد: همچنین خانواده ها به ویژه مادران نقش کلیدی در این جریان دارند: آنها داستان های شهدای داعش را برای فرزندانشان خوانده و به آنها درست و غلط می آموزند.

 وی با بیان اینکه «این اوضاع یکی از اسفناک ترین شرایط روی زمین است» افزود: کودکان کلید آینده اند لذا فرایند تلقین در چارچوب داعش از بدو تولد آغاز و در طول مدرسه و آموزشگاه های نظامی افزایش می یابد.

 «نومن بنتمن» رئیس موسسه «کویلیوم» نیز در گفت وگو با ایندیپندنت نیز ضمن ابراز نگرانی از سیاست تلقینی داعش گفت: آنها کودکان را بر اساس قرائت نادرستی از شریعت بار آورده، حس خشونت را در آنها تقویت کرده و به آنها یاد می دهند تا چگونه پرچم افراط گرایی را برافرازند.

 اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، هشدار داده بود که گروه تروریستی داعش در حال پرورش نسل جدید نیروهایش از سنین خردسالی است.

اندیشکده «کویلیوم» دراین گزارش تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد.

 

این گزارش همچنین با بیان اینکه داعش از طریق آدم ربایی کودکان را به استخدام خود در می آورد، نوشت: صدها تن از کودکان ترکمن و یزیدی در بازه زمانی آگوست ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵ به زور از خانواده شان گرفته و به مراکز آموزشی این گروه تروریستی منتقل شده اند.

 گزارش یاد شده افزود: فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز می گوید داعش تاکنون بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ کودک را در سنین ۹ تا ۱۵ سال را ربوده است. 

 این گزارش همچنین عنوان کرد که با افزایش شمار پیکارجویان خارجی، این گروه تروریستی هم اکنون ۸۰ هزار پیکارجو دارد که ۵۰هزار تن در سوریه و ۳۰ هزار تن در عراق هستند.

برپایه گزارش اندیشکده «کویلیوم» در سرزمین های تحت تصرف داعش ۶ میلیون نفر زندگی می کنند. 

 به گزارش روزنامه گاردین این گزارش از سوی سازمان ملل متحد تایید و همچنین قرار است چهارشنبه آینده در اختیار نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گیرد.

 به نوشته گاردین، حداقل ۵۰ کودک و نوجوان انگلیسی از سوی داعش در حال آموزش هستند.

براساس آمارهای رسمی بیش از ۸۰۰ انگلیسی که برخی از آنها دختر و زن بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به گروه داعش و یا سایرگروه های تروریستی و افراط گرا پیوسته اند و شماری از آنها نیز تاکنون به کشورشان بازگشته اند.

کدام قاضی حکم اعدام بابک زنجانی را صادر کرد + عکس

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، تجربه و سابقه و دقت در امر قضاوت سه مولفه‌ای است که برای یک قاضی لازم و ضروری است. اگر چه همه قضات دستگاه قضا باید این مولفه‌ها را داشته باشند؛ اما خصیصه تجربه برگ برنده‌ای است که قضات را در اداره دادگاه و رسیدگی به یک پرونده یاری می‌دهد.
کدام قاضی حکم اعدام بابک زنجانی را صادر کرد + عکس

خوشبختانه دستگاه قضا بسیاری از قضات با این مولفه ها را به خود دیده است. با این حال نام برخی از قضات در تاریخ عملکرد دستگاه قضا و رسانه ها به یادگار خواهد ماند.  قاضی ابوالقاسم صلواتی یکی از خوش نام ترین و با سابقه ترین قضات دستگاه قضاست که نامش به عنوان قاضی با شهامت و مستقل ذکر می‌شود.

وی پس از مطالعه کیفرخواست 209 صفحه ای متهم نفتی بر اساس علم و تجربه ای که داشت نحوه برگزاری دادگاه بابک زنجانی را علنی اعلام کرد که این اقدام بااستقبال گسترده نمایندگان مجلس و رسانه ها روبرو شد.

پرونده بابک زنجانی به عنوان تنها پرونده مهم این قاضی مطرح نمی شود بلکه وی رسیدگی به پرونده های مهمی دیگری را در کارنامه خود داشته است و توانسنه است با صدور رای قاطعانه پرونده های مهم در راستای تحقق عدالت قدم برداشته و سوابق درخشانی را در کارنامه خود  داشته باشد.

وی که ریاست شعبه 15 انقلاب تهران را بر عهده دارد رسیدگی به پرونده متهم نفتی را آغاز کرد و در نهایت پس از برگزاری 26 جلسه دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده فساد نفتی را مفسد فی الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرد. همچنین این سه متهم با حکم قاضی صلواتی علاوه بر اعدام به رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و همچنین به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم شدند.

کشف سلاح‌های بیولوژریکی از اعضای داعش در مراکش

Image result for ‫پرچم داعش‬‎

مقامات مراکش از کشف و ضبط “سلاح‌های بیولوژیکی” از یک گروهک تروریستی وابسته به داعش که به تازگی منهدم شده خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، وزارت کشور مراکش اعلام کرد مواد کشف شده از گروهکی که اخیرا متلاشی شده شامل تسلیحات بیولوژیک خطرناکی است که مقادیر اندکی از آن موجب تخریب سیستم عصبی انسان و مرگ وی می‌شود.
اعضای این گروهک تروریستی که شامل ۱۰ تن از جمله یک فرانسوی هستند اعتراف کرده‌اند که این مواد را آن‌ها آماده کرده‌اند.
به گفته مقامات مراکش، سه شنبه گذشته بعد از پایان تحقیقات، این تروریست‌ها برای محاکمه به دادگاه ارجاع داده شده‌اند.
مراکش در ۱۸ فوریه گذشته از بازداشت یک گروهک تروریستی وابسته به داعش خبر داد که در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح تروریستی خطرناک بود.