دستور رهبری درباره فعالیت اقتصادی ارتش و سپاه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی در ارتش و سپاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی در گفت‌وگو با «ایران» درباره تأکید رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری بنگاه‌های اقتصادی تا پایان سال گفت: «این مسأله جهت‌گیری اصولی همه ماست و همه تلاش خود را می‌کنیم اما میزان موفقیت ما به شرایط و وضعیت بازار و امکان واگذاری بستگی دارد، ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع رأساً اقدام خواهد کرد یا از سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری‌ها کمک خواهد گرفت، افزود: «خوشبختانه آن چیزی که حداقل در حوزه وزارت دفاع است و باید واگذار شود، عمدتاً مربوط به بازار سرمایه است که ما باید از مدیریت آنها خارج شویم، بنابراین نیازی به استفاده از ظرفیت سازمان خصوصی‌سازی نیست و این کار در بازار سرمایه قابل انجام است.»

وزیر دفاع از اعلام اسامی شرکت‌ها و بنگاه‌های درحال واگذاری وزارت دفاع خودداری کرد اما در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش هم رایزنی می‌کند، گفت: «این سیاست، سیاست کل نیروهای مسلح است که سپاه و ارتش را هم شامل می‌شود. براساس قانون اساسی، سپاه و ارتش برای کمک به دولت کارهایی انجام می‌دهند که گاهی این کارها به عنوان کار اقتصادی تلقی می‌شود، مانند کاری که قرارگاه سازندگی انجام می‌دهد اما این کارها از جنس دیگری است و عموماً کاری از جنس کارهای پیمانی است که قسمت‌های سازندگی نیروهای مسلح برای کمک به بخش‌های مختلف به عهده می‌گیرند و انجام می‌دهند. اگر منظور شما از فعالیت‌های اقتصادی، اینهاست، باید بگویم این کارها می‌تواند براساس نیاز دولت ادامه پیدا کند یا ادامه پیدا نکند. هرچیزی که دولت اعلام نیاز بکند، ادامه پیدا می‌کند.»

حاتمی در پاسخ به اینکه «آیا دولت برای پیگیری واگذاری‌ها در ارتش و سپاه به وزارت دفاع مسئولیتی داده است؟»، اظهار کرد: «مسئولیت این کار از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شده و ستاد کل در کل نیروهای مسلح این موضوع را دنبال می‌کند تا این نیروها از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند.»

تصادف اتوبوس تیم خونه‌ به‌ خونه مازندران در جاده هراز

تصادف اتوبوس تیم خونه‌ به‌ خونه مازندران در جاده هراز اتاق خبر 24

اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال خونه‌به‌خونه مازندران که برای بازی فردا عازم شهر مقدس قم بود در جاده هزار و منطقه آب اسک دچار سانحه رانندگی شد.

علت تصادف انحراف به چپ

و

سبقت بدموقع راننده پراید بود که با سرعت عمل به موقع راننده اتوبوس ختم به خیر شد و به هیچ یک از اعضای تیم آسیبی وارد نشد ولی راننده پراید دچار مصدومیت شد که با یک دستگاه آمبولانس روانه بیمارستان شد.

پس از این اتفاق بازیکنان با دو دستگاه اتوبوس بین‌راهی هم اکنون به تهران رسیدند و تا ساعتی دیگر با یک دستگاه اتوبوس راهی شهر مقدس قم خواهند شد.

وضعیت جسمی و روحی بازیکنان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

همه بازیکنان با روحیه بالا منتظر دیدار مقابل صبای قم و کسب سه امتیاز این بازی هستند.

نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی جنوب در بوشهر افتتاح شد+تصاویر

با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی با هواپیماهای فوق سبک جنوب کشور در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش جنوب نیوز؛ مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی در بوشهر با اشاره به اینکه این  نخستین مرکز آموزش خلبانی در جنوب کشور است اظهار داشت: این مرکز به علاقمندان خلبانی، آموزش‌های تئوری و عملی ارائه می‌کند.

محمدرضا براتی با اشاره به آموزش خلبانی در عرصه گردشگری، خدماتی و   دیگر حوزه‌های مورد نیاز جامعه ارائه می‌شود افزود: استان بوشهر در عرصه گردشگری دارای ظرفیت‌های مهمی از جمله خلیج فارس و مناظر طبیعی بکر و منحصر به فرد است که با استفاده از هواپیماهای فوق سبک این ظرفیت‌ها بیشتر معرفی و شناخته می‌شود.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c452lne01o32iscj399irsn84.jpg

وی، تربیت نیروی انسانی بومی، اشاعه فرهنگ هوانوردی و شناخت استعدادهای این عرصه را از اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی در بوشهر دانست و تاکید کرد: برای ایجاد این مرکز هوانوردی با مشارکت دستگاه‌ها بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری شده است.

مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر با اشاره به اینکه دور آموزشی خلبانی با هواپیماهای فوق سبک 80 ساعت زمینی و 30 ساعت هوایی است افزود: آموزش دهندگان پس از گذراندن دوره یاد شده و قبولی در مراحل آن موفق به دریافت گواهینامه خلبانی با هواپیمای فوق سبک می‌شوند که مورد تایید سازمان هواپیمای کشوری است.

براتی استفاده از باند پرواز فرودگاه بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مرکز آموزش 3 فروند هواپیما فوق سبک برای ارائه آموزش و پرواز مستقر است و 2 مربی و استاد خلبان و 4 استاد خلبان زمینی در این پروژه همکاری می‌کنند.

وی، با بیان اینکه تاکنون 3 دوره زمینی برگزار شده است خاطر نشان کرد: تاکنون 20 نفر در دوره زمینی خلبانی در بوشهر فارغ التحصیل شده‌اند و آماده آموزش هوایی با هواپیماهای فوق سبک هستند.

مسئول آموزش خلبانی افلاک در استان بوشهر، سقف پرواز این هواپیماها را 15 هزار پا معادل 5 کیلومتر دانست و افزود: آموزش خلبانی با هواپیمای فوق سبک در ایران دارای 18 سال سابقه دارد که بیشتر برای طرح‌های تفریحی، خدماتی و فنی مهندسی استفاده می‌شود.

براتی بیان کرد: تلاش می‌شود فرودگاه خصوصی برای آموزش هوانوردی و خلبانی با هواپیماهای فوق تخصصی در بوشهر راه‌اندازی شود که نیاز به مشارکت و همراهی مسئولان است.

روزنامه تایمز نوشت؛ آنفولانزا؛ به جان انگلیسی ها افتاد!/ آمار مرگ و میر در بریتانیا به بالاترین حد در 8 سال گذشته رسید

آنفولانزا؛ به جان انگلیسی ها افتاد!/ آمار مرگ و میر در بریتانیا به بالاترین حد در 8 سال گذشته رسیدبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شمار مراجعان به پزشک خانواده در یک هفته گذشته 42 درصد و مراجعان به بیمارستان 11 درصد افزایش داشته است. همچنین 17 تن براثر ابتلا به آنفولانزا در همین بازه زمانی جان‌باخته اند که مجموع کشته‌شدگان ناشی از این ویروس را به 120 تن رسانده است.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس، زمستان سال جاری را به لحاظ شیوع ویروس آنفولانزا بدترین زمستان در 8 سال گذشته پس از شیوع آنفولانزای مرغی در سال 2008 توصیف کرده است.این سازمان به بیماران توصیه کرده که برای جلوگیری از سرایت این بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده و با توجه به اینکه استراحت بهترین شیوه درمان این بیماری است، در خانه‌های خود بمانند.به گفته این سازمان انگلیسی، منطقه ولز بالاترین آمار مراجعان به مراکز بهداشتی به دلیل ابتلا به این بیماری را گزارش کرده و پس‌ از آن اسکاتلند و ایرلند شمالی در ردیف دوم و سوم فهرست شیوع ویروس آنفولانزا قرار دارند.در همین حال منابع محلی از ازدحام بیماران در بخش اورژانس بیمارستان خبر می‌دهند. جنت دیویس مدیر اجرایی کالج سلطنتی پرستاری می‌گوید: کمبود تخت در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که هنوز این بیماری از بین نرفته است. این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است و بیماران بعضاً در راهروهای بیمارستان و یا روی زمین انتظار می‌کشند.این گزارش می‌افزاید که در جریان ازدحام ایام کریسمس گذشته 20 تن در اثر انتظار بسیار طولانی در آمبولانس و عدم ارائه خدمات پزشکی از سوی پزشکان بیمارستان جان باختند.


بُرش کیک؛ پیوند طارمی و الغرافه نهایی شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی امروز در مراسمی که در دوحه برگزار شد رسما به عنوان بازیکن شماره 9 این تیم به هواداران الغرافه معرفی شد و در پایان دوران محرومیت خود قادر خواهد بود با پیراهن این تیم در لیگ ستارگان به میدان برود.

طارمی که امروز از سوی مدیران الغرافه در مراسم معارفه‌اش حضور یافته بود، در جریان آن کیکی که تصویر او و لوگوی باشگاه قرار داشت را برش زد. البته شانس آورد که در این مراسم محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده حضور نداشتند تا مراسم کیک مالی را برگزار کنند!