همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه در مباحث دفاعی مورد اهتمام دو کشور است


وزیر دفاع با بیان اینکه همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه در مباحث دفاعی مورد اهتمام دو کشور است، از گسترش همکاری های راهبردی میان ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو با اشاره به اینکه همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه در مباحث دفاعی مورد اهتمام دو کشور است، از گسترش همکاری های راهبردی میان ایران و روسیه خبر داد، گفت: مرور توافقات گذشته برای رسیدن به نتیجه و نیز موضوع سوریه از جمله محورهای مورد بحث با مقامات روسیه در سفر به این کشوراست.

وی با اشاره به همزمانی این سفر با افزایش تلاش های برخی از حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد: مقابله با تروریست‌ها، توقف دخالت‌های بیگانگان و تعیین سرنوشت آینده سوریه به دست مردم این کشور، موضع روشن ما در قبال سوریه است.

وزیر دفاع همچنین تصریح کرد: در این مسیر به صورت جدی در کنار دولت و ملت سوریه هستیم و در این زمینه همکاری های تعیین کننده ای با روسیه داشته ایم که به تغییر موازنه و ایجاد وضعیت جدید برای سوریه انجامیده است.

دهقان در پایان افزود: رایزنی‌های مسکو هم قطعا به حل سریعتر بحران سوریه کمک خواهد کرد.

فرمانده کل ارتش از قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ بازدید کرد


امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی از قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ ، تیپ ۱۲۳ و تیپ ۲۲۳ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش در این بازدید رسمی، فرمانده کل ارتش از یکان های تحت آموزش در کلاس های آموزشی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 در میدان صبحگاه این یکان بازدید به عمل آورد و توضیحات لازم را جهت ارتقاء سطح کیفیت توان رزمی آنان صادر کرد.

در این بازدید امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ دوم وجیهه الله جمشیدی فرمانده تیپ 123 شهید آبشناسان ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان تیپ های 123 و 223 ، فرمانده کل ارتش را همراهی کردند.

 

رادار باند L در رزمایش ولایت 94 با موفقیت آزمایش شد


سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 گفت: سامانه راداری باند L در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به منطقه سوم دریایی کنارک؛ امیر سید محمود موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که «رادار باند L جدیدترین سامانه راداری نیروی دریایی است» اظهار کرد: ‌این رادار توانایی تشخیص تهدیدات هوایی و سطحی را به طور همزمان دارد.

وی افزود: در گذشته سامانه‌های راداری موردنیاز نیروی دریایی از کشورهای خارجی تهیه می‌شد اما در سال‌های اخیر با همکاری صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی ارتش سامانه‌های راداری موردنیاز در کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «رادار باند L قابلیت مقابله با جنگال را داراست» افزود: الحاق این تکنولوژی به نیروی دریایی این قابلیت را ایجاد کرده که شبکه‌ای از حساسه‌های راداری ایجاد شود.

معاون عملیات نیروی دریایی همچنین خاطرنشان کرد: قابلیت تعمیرپذیری راحت‌تر، ساده بودن آموزش کاربران و هزینه کم ساخت رادار باند L نسبت به نمونه‌های خارجی بخشی دیگر از ویژگی‌های این رادار است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «برد این رادار 150 کیلومتر است که برد نمونه‌های دیگر آن تا 400 کیلومتر می‌رسد» خاطرنشان کرد: این رادار در یکی از ایستگاه‌های مستقر در ساحل نصب و در رزمایش به کار گرفته شد و توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

عملیات تکاوران نداجا در رزمایش ولایت 94

کاوران دریایی ارتش موفق شدند در اجرای عملیات دفاع ساحلی، با نارنجک انداز نصیر و موشک‌انداز تاو اهداف شناور را منهدم کنند.

به گزارش تسنیم، در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش دریایی ولایت 94 عملیات دفاع ساحلی توسط تکاوران دریایی نداجا در مقابل عملیات نفوذ و تسخیر بخش‌های ساحلی، با موفقیت انجام شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، واحدهای شناور دشمن فرضی توسط قایق‌های آذرخش و شهاب که به راکت‌انداز مجهز هستند، منهدم شدند.

نکته قابل توجه در این تمرینات، استفاده تکاوران نیروی دریایی ارتش از سلاح های جدیدی است که احتمالا به تازگی تحویل یگان‌های تکاوری نیروی دریایی ارتش شده است.

ناوگروه سی و هشتم ارتش به رزمایش پیوست/ ناوشکن نقدی در میان یگانهاست+عکس

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی که اخیرا به همراه تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر به ماموریت آبهای آزاد رفته بود، در رزمایش ولایت 94 حاضر شد.

در تصاویر منتشر شده، ناوشکن نقدی در میان تعدادی از ناوشکن ها و ناوچه های موشک انداز نیروی دریایی دیده می شود.

ناوشکن نقدی با شماره بدنه 82 در میانه تصویر

در این تصویر علاوه بر 5 فروند ناوچه موشک‌انداز کلاس پیکان، ناوشکن‌های جماران (با شماره76) سبلان (با شماره 73) البرز (با شماره72) و نقدی (با شماره 82) نیز دیده می‌شود.

به گزارش فارس، ناوگروه سی و هشتم نداجا متشکل از ناوهای نقدی، بوشهر و لاوان با حضور دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمین(ره) ارتش عصر روز 30 دی ماه از بندرعباس راهی ماموریت آبهای آزاد شده بود.