موشک نقطه زن فاتح ۳۱۳ با حضور رییس جمهوری رونمایی شد

موشک نقطه زن فاتح ۳۱۳ امروز (شنبه) با حضور رییس جمهوری در سازمان هوا فضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد؛ موشکی که جمهوری اسلامی ایران را در جمع انگشت شمار کشورهای صاحب موشک های سوخت جامد مرکب نقطه زن با برد ۵۰۰ کیلومتر قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، موشک نقطه زن فاتح 313 که امروز همزمان با 31 مرداد؛ روز صنعت دفاعی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رونمایی شد توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است.

در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشک های سری فاتح به شمار می رود علاوه بر سبک سازی بدنه آن، نسل پیشرفته ای از پیشران های سوخت جامع مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده ،در آن بکار گرفته شده است.

در آزمایش پروازی انجام شده، توانمندی سیستم های جدید بومی، نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است. با توجه به آزمایش موفق فاتح 313، تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

با تولید موشک فاتح 313 جمهوری اسلامی ایران به جمع انگشت شمار کشورهای صاحب موشک های سوخت جامد مرکب نقطه زن با برد 500 کیلومتر پیوست.

حوزه های موشکی ایران تعلیق و یا متوقف نخواهد شد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای با گرامیداشت ۳۱ مرداد ماه (روز صنعت دفاعی) اعلام کرد: حوزه های موشکی ایران تعلیق و یا متوقف نخواهد شد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا در این بیانیه آمده است: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی در بهمن ماه 1357 بر تسلط قدرت های بیگانه و حضور ننگین و خفت بار بیش از 40 هزار مستشار نظامی آمریکایی در عرصه صنعت و مقدرات دفاعی و نظامی کشور خط بطلان کشیده شد و با الطاف خداوندی، مدیریت حکیمانه ولایت فقیه و اراده سترگ ملت و خلاقیت، ابتکار و اعتماد به نفس متخصصین حوزه دفاعی، دستاوردهای معجزگونی برای میهن اسلامی به ارمغان آورده شد.

این بیانیه می افزاید: دستاوردهای بزرگ و تحسین برانگیز حوزه صنعت دفاعی کشور در عرصه های زمینی، دریایی، هوایی و هوا فضا که با معطوف ساختن نگاه جهانیان به خود مایه عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی در مقیاس بین المللی را فراگیر ساخته، مرهون جهاد تمام عیار و خلاق تلاشگران این حوزه در شرایط توام با تهدید، تحریم و تهاجم جبهه متحد دشمنان انقلاب و نظام اسلامی رقم خورده است.

بر اساس این بیانیه، صنعت دفاعی پشتوانه قوی و مستحکم نیروهای مسلح در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و صیانت از ارزش ها و آرمان های بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و با وجود خصومت تمام عیار جبهه استکبار و صهیونیسم علیه ملت و اعمال تحریم های زنجیره ای و ظالمانه در 36 سال اخیر،حوزه صنعت دفاعی کشور با بهره گیری از ظرفیت و بسترهای موجود و توانایی نیروهای خلاق و بانشاط توانسته نیازمندی های دفاعی را فراهم کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تدوین دکترین دفاعی هوشمندانه که براساس اصول و مبانی دینی و انقلابی و با نگاه به الزامات و ملاحظات راهبردی و نیز تغییر ماهیت تهدیدات فراروی کشور در آینده صورت پذیرفته، وضعیت ممتاز و اطمینان بخشی به قابلیت های دفاعی ایران اسلامی بخشیده به گونه ای که بازدارندگی و امنیت پایدار ملی را تضمین کرده است.

'دستاوردهای صنعت دفاعی کشور در حوزه های موشکی که امروز به عنوان یکی از نمادهای اقتدار و تولید ملی در نظام مقدس اسلامی قرار گرفته و نظام سلطه و استکبار به ویژه شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را برابر عظمت خود مقهور و هراسناک ساخته، این پیام را می دهد که قابلیت ها و مزیت های بومی کشور انکارپذیر و تداوم مسیر بالندگی و شتاب در تقویت ظرفیت های دفاع مطمئن و پیروزمند از انقلاب و میهن اسلامی تعلیق و یا متوقف نخواهد شد.'

متخصصان صنعت دفاعی در این بیانیه ضمن سپاس از تدبیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا در نامگذاری 31 مرداد ماه به عنوان «روز صنعت دفاعی» و گرامیداشت یاد و خاطره یکهزار شهید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح این روز را به آحاد ملت ایران به ویژه مجاهدان این عرصه در نیروهای مسلح کشور تبریک گفت.

بیانیه ادامه می دهد: تلاشگران عرصه صنعت دفاعی به عنوان یکی از سرمایه های راهبردی کشور با الهام از اندیشه های دفاعی امام (ره) و مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا با اعتقاد و باور عمیق به راهبردی قرآنی «واعدو لهم ما استطعتم من قوه» و شاخصه های تولید ابزار قدرت، بازدارندگی فعال و دفاع مبتکرانه و مؤثر که در آمادگی و قدرت نمایی های نیروهای مسلح تبلور یافته همچنان طلایه دار پیشرفت کشور و زمینه ساز رشد و خودکفایی برای دیگر صنایع داخلی و نیز تحقق بخش اهداف سترگ اقتصاد مقاومتی خواهند بود.

ناوگروه ۳۵ حمله دزدان دریایی به یک کشتی تجاری را دو بار ناکام گذاشت

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در صدوهشتادوهشتمین درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی این بار دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام خبر نجات دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی، گفت: ناوگروه سی و پنجم این نیرو شب گذشته توانست پس از درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری خارجی، با توجه به اینکه نزدیکترین یگان نظامی به این کشتی بود به موقع در محدوده حمله دزدان دریایی در خلیج عدن حاضر و با اجرای آتش پرحجم آنها را مجبور به فرار کند.

وی افزود: در ادامه و با گذشت چهار ساعت، دزدان دریایی که از حمله قبل چیزی عایدشان نشده بود بامداد امروز قصد هجوم به یک کشتی تجاری خارجی با ملیتی دیگر را داشتند که باز هم با واکنش سریع ناوگروه سی‌و‌پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دزدان دریایی در هر دو مرحله پس از ترک محدوده عملیات با حداکثر سرعت به سمت سواحل سومالی متواری شدند تصریح کرد: دزدان دریایی در مرحله اول با 6 فروند قایق مجهز و در مرحله دوم با 12 فروند قایق به سمت کشتی‌های تجاری هجوم آوردند که با حضور ناوگروه ارتش در محدوده دزدی دریایی هیچ آسیبی متوجه کشتی‌های تجاری نشد.

دریادار موسوی با اشاره به اینکه هر دو این درگیری‌ها در خلیج عدن صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در طول مدت اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش این یکصدوهشتادوهشتمین نبرد ناوگروه‌ها با دزدان دریایی به سبب حمله به کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی بوده که در تمامی آنها دزدان با شکست مواجه و متواری شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند کشتی‌های مورد تعرض دزدان دریایی را تا محدوده ایمن اسکورت کرده و مسئولان این کشتی‌ها طی تماس‌های جداگانه از حضور و اقدام به موقع ناوگروه رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

در هفته جاری این چهارمین حمله دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی و خارجی است که ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران آنها را ناکام می‌گذارد.

رزمایش بزرگ موشک‌های بالستیک سپاه در آینده نزدیک برگزار می‌شود .

رزمایش بزرگ موشک‌های بالستیک سپاه در آینده نزدیک برگزار می‌شود

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مراسم یادواره شهدای قائم‌شهر سخنرانی می‌کرد از برگزاری رزمایش بزرگ موشکی در آینده نزدیک خبر داد.

وی بااشاره به دو ابهام و سوال افکار عمومی در خصوص موشک‌های بالستیک سپاه و نیز انجام رزمایش که به واسطه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل به وجود آمده است اظهار داشت: طی دو سال اخیر این ابهام برای برخی پیش آمده که سپاه پاسداران حوزه موشک‌های بالستیک را تعطیل کرده و یا رزمایش‌ها در این حوزه متوقف و یا اینکه احیانا این موضوعات مورد معامله قرار گرفته باشند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با رد این گونه موارد اظهار داشت: این اقدامات مانند گذشته همچنان در دستور کار است و موفقیت‌های بسیار بزرگی نیز طی دو سال اخیر به دست آمده است.

سردار حاجی‌زاده با تاکید براینکه آزمایش‌های موشکی همچنان ادامه دارد تصریح کرد: رزمایش هایی که طبق برنامه از قبل پیش‌بینی شده بود انجام گرفته ولی رسانه‌ای کردن این اقدامات فراتر از حیطه سپاه و ستاد کل بوده و در اختیار شورای عالی امنیت ملی است.

وی همچنین از برنامه سپاه برای برگزاری رزمایش بزرگ موشک های بالستیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند به امید خدا خاری در چشم دشمنان باشد که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

صحنه تاسف بار در یک بیمارستان

احتمالا به خاطر کمبود امکانات است که بیماری را این گونه با فرغون حمل می کنند. اگرنه انسان که آجر و خاک نیست.