عامل انتحاری داعش تکه تکه شد

.

عکس(۱۸+)/ عامل انتحاری داعش تکه تکه شد

عامل انتحاری قصد نزدیک شدن به مواضع نیروهای تیپ علی اکبر را داشت که نیروهای این تیپ با هوشیاری حرکت او را زیر نظر گرفتند و با پرتاب نارنجک این داعشی را به هلاکت رساندند.


در این حادثه هیچ آسیبی به نیروهای بسیج مردمی وارد نشد و تنها عامل انتحاری کشته شد.

شهر بیجی در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدیدی بین داعش و نیروهای بسیج مردمی عراق بوده و نیروهای داعش به دلیل اهمیت استراتژیک این شهر به هر طریق ممکن به دنبال ممانعت از پیشروی نیروهای بسیج مردمی هستند.

تیپ حضرت علی اکبر یکی از گروه های وابسته به حرم امام حسین(ع) است که هزاران نفر از مردان عراقی در صفوف این گروه حضور دارند و نیروهای تیپ حضرت علی اکبر در آزادسازی مناطق متعددی از عراق نقش شایان ذکری ایفا کردند.

داعشی تکه تکه شده
داعشی تکه تکه شده


آمریکا تاکنون چه کشورهایی را تحریم کرده‌است؟

آمریکا تاکنون چه کشورهایی را تحریم کرده‌است؟
 
به گزارش گاردین، آمریکا تحریم‌هایی را علیه شش کشور اعمال کرده است که برخی از آن تحریم‌ها رو به کاهش هستند. از میان این شش کشور کوبا و ایران سال‌ها تحریم‌های سنگین آمریکا را تحمل کرده‌اند.
بعد از پنجاه سال روابط تیره کوبا و آمریکا برای اولین بار سفارت کوبا در واشینگتن بازگشایی شد. همچنین تحریم‌های تجاری این کشور کاهش یافت و از لیست کشورهای حامی تروریست خارج شد.

پس از دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، تحریم های آمریکا علیه ایران نیز رو به کاهش است.

همچنین آمریکا تحریم‌های گسترده خود علیه کره شمالی را به دلیل اقدام این کشور برای دستیابی به انرژی هسته‌ای اعمال کرده است.

تحریم‌های آمریکا بر سودان به دلیل نقش این کشور در بی‌ثباتی دولت‌های همسایه بوده است. مخصوصا در جنگ عراق و کویت که به مداخله نیروهای نظامی آمریکا انجامید.

سوریه نیز از کشورهایی است که با تحریم‌های آمریکا روبرو بوده است. آمریکا این کشور را به اتهام حمایت از تروریست‌ها، اشغال لبنان و تلاش برای دستیابی به برنامه موشکی تحریم کرده است. جنگ داخلی سوریه نیز بهانه ای برای افزایش تحریم‌های آمریکا علیه این کشور شده است.

از دیگر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته میانمار است. دلیل اعمال تحریم‌ها علیه میانمار مسائل سیاسی داخلی این کشور و مربوط به دولت میانمار بوده است. گرچه با رفع تقریبی این مشکلات آمریکا از میزان تحریم‌های خود کاسته است.

گرمای شدید عراق را تعطیل کرد

افزایش درجه گرمای هوا در بغداد و دیگر شهرهای عراق، باعث تعطیلی عمومی در این کشور شد.

به گزارش  ایرنا، بر اساس بیانیه دولت عراق، به دلیل گرمای هوا تمامی ادارات دولتی در این کشور امروز (پنجشنبه) تعطیل اعلام شد.

دولت عراق با توجه نزدیک شدن ایام عید فطر، بانکهای دولتی و بیمارستانها و دیگر مراکز خدماتی ضروری برای شهروندان را از این تعطیلی مستثنی کرده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی عراق به دلیل ورود یک سامانه کم فشار موسمی، گرمای هوا در این کشور به 50 درجه سانتیگراد رسیده که در طول 30 سال گذشته در چنین روزی بی سابقه بوده است.

بر اساس اعلام این سازمان، پیش از این درجه حرارت 50 درجه در چنین روزی در سال 1980 میلادی به ثبت رسیده است.

گرمای شدید که امروز با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان تقارن یافته، باعث شده که بسیاری از مردم در منازل خود باقی مانده و رفت و آمد در سطح شهر بغداد پایتخت عراق به شدت کاهش یابد.

عراق یکی از کشورهای گرمسیر دنیا به شمار می رود و در سالهای گذشته نیز بر اثر گرمای شدید هوا، دولت عراق بارها اعلام تعطیلی عمومی کرده است.

مقام سعودی:توافق با ایران موجب بی ثباتی خاورمیانه خواهد شد

شاهزاده بندر بن سلطان رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در مطلبی در دیلی استار لبنان نوشت: اعراب در حال دور شدن از آمریکا هستند.

وی در ادامه افزود: مردم منطقه اکنون به عزم و اراده خدا اتکا خواهند کرد و قابلیت های داخلی و تجزیه و تحلیل های خود را با هر کسی غیر از متحد قدیمی و قدرتمند ما تقویت خواهند کرد.

واکنش علنی ریاض به توافقنامه اتمی ایران و قدرت های جهانی، یک بیانیه کوتاه در روز سه شنبه بود که عربستان سعودی اعلام کرده بود از هر توافقی که دستیابی ایران به بمب اتمی را متوقف کند، حمایت می کند. ریاض در عین حال بر اهمیت بازرسی های شدید و توانایی اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران تاکید کرده است.

البته مقام ها و رسانه های خبری عربستان که به خاندان سعودی نزدیک هستند، به طور خصوصی، مخالفت خود را با توافقنامه هسته ای ایران اعلام کرده اند.

بندر بن سلطان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت کره شمالی در ساخت بمب اتمی مدعی شد: تجزیه و تحلیل سیاست راهبردی خارجی، اطلاعات سرویس های اطلاعات ملی و اطلاعات متحدان آمریکا، همگی پیش بینی می کنند که نتیجه توافق هسته ای با ایران نه تنها مشابه با توافق هسته ای کره شمالی خواهد بود بلکه بدتر از آن می شود.

وی در پایان ادعا کرد: این توافق موجب بی ثباتی خاورمیانه خواهد شد، نباید این توافق امضا می‌شد، این موضوع به ویرانی خاورمیانه منتهی خواهد شد. منطقه‌ای که پیش از این با وضعیتی فاجعه بار روبرو بوده و ایران نیز بازیگر مهمی در بی ثبات کردن منطقه بوده است.

ایران و قدرت های جهانی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌ شنبه 23 تیر پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، سرانجام بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به توافق نهایی دست یافتند.

کری: ایران می توانست بگوید برید گم شوید!

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان درباره مخالفت ها با توافق وین گفت: افرادی هستند که متاسفانه با (انگیزه) سیاسی حتی بدون دانستن یا خواندن توافق و بدون دانستن همه مفاد آن تصمیم به مخالفت گرفتند.

جان کری افزود : مردم این توافق را توافق تاریخی می نامند زیرا من فکر می کنم به خاطر این که ایران به میز مذاکره آمد و ما بر روی کاغذ به یک توافق رسیدیم اما تا اجرا نشود،ما هیچ چیز نداریم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:ما طرح کلی داریم.من فکر می کنم این طرح قوی است و فرصت بزرگی است اما همانطور که در اظهارات امروز خود گفتم،اجرای آن واقعا ملاک است.

جان کری درباره مخالفت ها با این توافق گفت: افرادی هستند که متاسفانه با (انگیزه) سیاسی حتی بدون دانستن یا خواندن توافق و بدون دانستن همه مفاد آن تصمیم به مخالفت گرفتند. بسیاری از افراد فقط تصمیم گرفتند شما نباید با ایران توافق کنید اما گزینه ای را پیشنهاد نکردند.ما از سال دوهزار تا روی کار آمدن اوباما این کار را انجام دادیم(توافق نکردیم)،حدس بزنید چه اتفاقی افتاد.برنامه آنها از صدو شصت و چهار سانتریفیوژ به نوزده هزار رسید. ذخایر غنی سازی آنها به بیش از ده هزار کیلوگرم رسید که مقدار مواد شکاف پذیر کافی برای تولید ده بمب داشتند. آیا این بی خطرتر است؟ آیا این چیزی است که افراد می خواهند به آن باز گردند ، یا این که می خواهند فقط مستقیما به سمت جنگ بروند؟

جان کری گفت:ما می دانیم از این طریق دسترسی بی سابقه در زمینه راستی آزمایی خواهیم داشت. بنابراین آنها(ایرانی ها) در سال های آینده می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. زمانی که ایران تبرئه شود و تبدیل به کشوری با جایگاه خوب در ان پی تی شود،این حق آنها است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:به خاطر داشته باشید ایران در تمام این مدت هیچ گاه از معاهده منع تکثیر هسته ای خارج نشد.این کشور می توانست بگوید برید گم شوید.ما کار خود را انجام می دهیم.آنها از معاهده منع تکثیر تبعیت کردند و اکنون نیز می کنند.آنها می گویند که تبعیت می کنند اما کاملا تبعیت نکرده اند و ما به همین جهت تحریم هایی علیه آنها اعمال کرده ایم. بنابراین ما اکنون این مسئله را آزمایش می کنیم که آیا تغییری در قلب ،فکر و مسیر آنها روی می دهد. اگر تغییری روی ندهد همه گزینه ها را از امروز هر روز در دسترس داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره حال وهوای مذاکرات گفت:ما فکر می کردیم در تعطیلات بزرگ هستیم.ما واقعا موانع را حس می کردیم اما با توجه به اهمیت این فرصت و جدیت موضوع، انگیزه داشتیم.

جان کری درباره تاثیر این توافق بر تعیین مجدد موازنه قدرت و روابط آمریکا در خاورمیانه گفت: احتمال این تاثیر وجود دارد. شما شنیدید که رئیس جمهور روحانی و ظریف وزیر امور خارجه چنین پیش بینی کردند.نادیده گرفتن چنین امکانی به لحاظ دیپلماتیک نادرست و احمقانه است.ما هنوز این کار را انجام نداده ایم.ما منحصرا درباره توافق هسته ای مذاکره کردیم زیرا می دانستیم اگر سراغ موضوعات دیگر برویم، هرگز به توافق هسته ای نمی رسیدیم.توافق برای ایران بدون سلاح هسته ای بهتر از ایران دارای سلاح هسته ای است. برای کسانی که نگران رفتار ایران در منطقه هستند می گویم که ما بهتر است این رفتار را به عقب بازگردانیم و ما معتقدیم به وضوح راهی را نشان دادیم که آنها نمی توانند به سلاح هسته ای دست پیدا کنند.