جنایت وحشتناک تروریست‌های تکفیری در روستای الزاره سوریه + عکس

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه‌های تروریستی از جمله گروه جبهة النصرة، وابسته به القاعده روز گذشته به روستای روستای الزاره در ۳۳ کیلومتری شمال شهر حمص مسلط شدند.

به گفته منابع محلی، حمله به این روستا در ساعت ۴ بامداد رخ داده است و تروریست‌ها پس از اشغال شماری از ساکنان از جمله چند کودک را به شهادت رساندند.

شاهدان می‌گویند برخی از اهالی این روستا که در مرز استان‌های حمص و حما قرار دارد، موفق به فرار شده‌اند، اما سرنوشت بقیۀ ساکنین نامعلوم است.

تکفیری‌ها دستکم ۱۱۵ نفر از مردم این شهرک از جمله شماری زن و کودک را هم ربودند و به مناطق الرستن و حربنفسه منتقل کردند.

تکفیری‌ها در این جنایت دلخراش، شماری از مردان این روستای سوری را در مقابل دیدگان زنان و کودکانشان، سر بریدند.

طبق گزارشات منتشر شده تکفیری‌ها پس از اشغال روستای الزاره ۱۹ روستانشین علوی را به دلیل هم مسلک بودن با رئیس جمهوری این کشور، در خانه‌هایشان به شهادت رساند و بقیه را ربودند.

«رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز جمعه با تایید این خبر گفت: در جریان حمله به روستای الزاره در استان حما، اعضای القاعده به خانه‌های مردم حمله کردند و دستکم ۱۹ غیرنظامی، از جمله شش زن را کشتند.

تروریست‌های تکفیری با ارتکاب این جنایت وحشتناک علیه روستای الزاره بار دیگر بر بی‌رحمی و قساوت و توحش مزدوران آل سعود و متحدانش و دروغ بودن ادعاهای آن‌ها مبنی بر حمایت از ملت سوریه مهر تایید زدند.

شهرک الزاره در جنوب استان حماه قرار دارد و دریاچه الرستن مرزهای طبیعی و جداکننده با گروه‌های تروریستی متمرکز در الرستن را تشکیل می‌دهد.

تروریست‌هایی که مرتکب این جنایت هولناک شدند، عضو گروه‌های تروریستی جبهة النصرة، جماعه اهل السنه و اجناد حمص بوده‌اند.

شهادت "ذوالفقار" حزب الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی + عکس

حزب الله لبنان شهادت یکی از فرماندهان خود را به نام «مصطفی بدرالدین» معروف به "ذوالفقار" تأیید کرد و شهادت وی را تبریک و تسلیت گفت.

حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مصطفی بدر الدین از فرماندهان ارشد این گروه در پی یک انفجار در یکی از مراکز این گروه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق شهید شده است و حزب الله در خصوص اینکه این انفجار ناشی از حمله هوایی، موشکی یا بمب گذاری بوده است تحقیق و نتایج آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

بنابر برخی گزارش ها، به دنبال حمله یک هواپیمای اسرائیلی به منطقه حاشیه فرودگاه نظامی دمشق این فرمانده حزب الله به همراه گروهی از همراهانش به شهادت رسیده اند.

در بیانیه حزب الله در تایید خبر شهادت این فرمانده بلند پایه مقاومت آمده است: وی در بیشتر عملیات مقاومت اسلامی از سال ۱۹۸۲ تاکنون حضور داشته است.

بر اساس این بیانیه، وی شامگاه سه شنبه به شهادت رسید.

در بیانیه حزب الله لبنان که بامداد امروز (جمعه) منتشر شد، آمده است: شهید ذوالفقار چند ماه قبل گفته بود که از سوریه به لبنان باز نمی‌گردم مگر شهید و یا اینکه حامل پرچم پیروزی باشم.

در این بیانیه با تاکید به اینکه «ذوالفقار امروز شهید به لبنان بازگشت در حالی که پیکرش در میان پرچم پیروزی قرار گرفته بود»، تصریح شده است که این فرمانده بزرگ در راس نبرد با طرح آمریکائی صهیونیستی در منطقه بود و در جهاد و رویاروئی با گروه‌های تکفیری در سوریه عزمی راسخ داشت.

ذوالفقار که زندگیش مملو از جهاد، اسارت، مجروحیت و موفقیت‌های ویژه بزرگ بود، حیاتش به شهادت ختم شد و به کاروان فرماندهان شهید رضوان الله علیهم و به ویژه رفیق و همرزمش فرمانده شهید حاج عماد مغنیه (رحمه الله) پیوست.

سید مصطفی بدرالدین متولد سال ۱۹۶۱ میلادی اهل منطقه الغبیری و جانشین سردار شهید عماد مغنیه بوده است.

وی سابقه و تاریخ گسترده‌ای در حزب‌الله و جایگاه ویژه‌ای در عملیات مقاومت داشته است.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سال‌ها در تعقیب و در صدد ترور این فرمانده ارشد حزب الله بوده است.


در بیانیه حزب الله تاکید شده است: مقاومت با فرماندهان شهید خود که همواره زنده هستند و به آن‌ها افتخار و احساس عزت و سربلندی می‌کند، بزرگ می‌شود، شهیدانی که از خداوند متعال می‌خواهیم آنان را مشمول رحمت گسترده و نعمت‌های همیشگی خود سازد.

بدر الدین که نام وی در فهرست تحریم‌های آمریکا نیز وجود دارد، برادر همسر شهید عماد مغنیه، فرمانده نظامی حزب الله بود.

برکناری فرمانده تفنگداران بازداشتی آمریکا در خلیج فارس

 

نیروی دریایی آمریکا فرمانده ۱۰ تفنگدار آمریکایی که در ماه ژانویه وارد آب های ایران در خلیج فارس شدند و برای ساعاتی تحت بازداشت بودند را اخراج کرده است.

این نیرو روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که اعتمادش به فرمانده «اریک راش» را از دست داده است. او مسئول آموزش و آمادگی بیش از ۴۰۰ ملوان در یگانی شامل این ۱۰ ملوان بود.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که راش در ارائه فرماندهی موثر ناکام ماند که به فقدان نظارت، غفلت و ناکامی در حفظ معیارها در این یگان انجامید.

نیروی دریایی گفت که اریک راش را از فرماندهی این یگان عزل کرده و او را در پست دیگری منصوب کرده است.

قبلا چند تفنگدار دریایی در ارتباط با آن حادثه با توبیخ اداری روبرو شده بودند. تحقیقات در مورد حادثه هنوز ادامه دارد و ممکن است دیگران هم با تدابیر انضباطی روبرو شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به فرماندهان ایرانی که این تفنگداران دریایی آمریکایی را بازداشت کردند، نشان افتخار اعطا کرد. رسانه‌های ایران نیز تصاویر ویدیویی بازداشت شدگان در این حادثه را پخش کردند، که از جمله آن‌ها می‌توان به صحنه‌هایی اشاره کرد که در آن نیروهای سپاه پاسداران، تفنگ‌های خود را به سمت تفنگداران دریایی نشانه رفته‌اند، در حالی که آن‌ها زانو زده‌اند.

این آمریکایی‌ها حدود ۱۵ ساعت بعد و پس از آن آزاد شدند که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران وارد مذاکره شد. به این ترتیب از بروز بحران دیپلماتیک چند روز پیش از اجرای موافقتنامه هسته‌ای ایران پرهیز شد.

دایی: استانبول زیر گام‌های سوریان لرزید


اسطوره فوتبال ایران در پیامی به ستاره کشتی 59 کیلو گرم ایران که جواز حضور در المپیک ریو را کسب کرد تبریک گفت.


به گزارش "ورزش سه"، حمید سوریان امروز موفق شد در رقابت‌های مقدماتی المپیک 2016 برزیل که در استانبول ترکیه برگزار شد، با دو پیروزی پیاپی و پس از آن غلبه بر دیمیترو تسیمبولاک اوکراینی در نیمه نهایی، جواز حضور در المپیک را از آن خود کند و افتخاری دیگر در کارنامه‌اش و کشتی ایران به ثبت برساند.

 

علی دایی آقای گل فوتبال جهان و سرمربی صبای قم پس از راهیابی سوریان به المپیک در پیامی به تمجید از ستاره کشتی فرنگی ایران پرداخت و نوشت:

 

«پهلوان، استانبول زیر گام‌هایت لرزید
می‌دانیم خسته‌ای، خسته از حرف عده‌ای، خسته از تمرین‌های سخت و وزن کم کردن‌های طاقت فرسا.
بردی اما چهره‌ات خیلی حرف برای گفتن داشت. خیلی‌ها موقع شکست، پشتت را خالی کردند اما به همه ما نشان دادی گاه برای رسیدن به نور؛ باید از تاریکی‌ها گذر کرد...
میلیون‌ها ایرانی را شاد کردی‌، به امید روزی که دومین مدال طلای المپیک را روی سینه‌ات ببینیم.»

سامانه موشکی ناتو در رومانی آغاز به کار کرد



پرس تی وی از آغاز به کار سامانه موشکی ناتو در رومانی خبر داده است.

این سامانه موشکی یک روز پس از راه اندازی پایگاه ناتو در لهستان آغاز به کار می کند و همه سامانه های موشکی اروپا را به یکدیگر متصل می کند.