رئیس بازرسی نزاجا: امنیت کشور در بهترین شرایط است

کریم چشک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم «کریم چشک» روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود به ما عزت، عظمت، استقلال و اقتدار بخشیده‌اند، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به همایش بزرگ اربعین حسینی بیان کرد: این ایام باید پاس داشته شود و از لحظه لحظه آن حداکثر استفاده را ببریم.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف سفر خود به خراسان جنوبی عنوان کرد: بازدید از مرز و دیدار با سربازان امنیت ساز از مهمترین اهداف این سفر است.

چشک عنوان کرد: همه ما در راستای ایجاد امنیت تلاش می‌کنیم که به برکت هدایت‌های فرماندهی کل قوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز امنیت در بهترین شرایط خود قرار دارد، افزود: فرمانده نیروی زمینی افسری ولایی و پا در رکاب بوده که در راستای منویات رهبری تلاش های بی شائبه ای دارند و در نیروی زمینی با طرح هایی که رقم زده اند و تدوین کرده اند، شرایط بسیار خوبی داریم.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نیروی زمینی با تمام قدرت و چابک برای دفاع از مرزها و حفظ تمامیت ارضی آماده است.

پیام دریادار خانزادی به‌مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش


حسین خانزادی
به گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سازمان عقیدتی سیاسی این مولود انقلاب اسلامی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود از ۸ سال دفاع مقدس تاکنون با حضور معنوی و ارزشمند خود با تقویت ایمان و ایجاد بخش عمیق دینی و سیاسی و بصیرت‌افزایی، چهره ارتش را به نور معنویت مزین نموده و مدال افتخار "شجره طیبه" را بر سینه‌ این سازمان مردمی و ولایتمدار نصب کرده است.

ضمن گرامیداشت این روز، از درگاه خداوند متعال، تداوم کامیابی‌ وتوفیقات بیش‌ ازپیش کارکنان خدوم عقیدتی سیاسی و همه خدمتگذاران به این نظام مقدس که فعالانه در عرصه‌ی ارتقای روحیه‌ی معنوی و ایمانی، تعمیق بصیرت سیاسی وتوسعه فرهنگ جهادی درسطح آجا کوشش می‌نمایند رادر خدمت به اسلام ‌عزیز و میهن اسلامی تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهبـری داهیانه مقام معظـم رهبری و فرمــان دهی معظم کل قـوا(مدظله العالی)، مسئـلت می‌نـمایم.

فرمانده کل ارتش سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت

فرمانده کل ارتش سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را تبریک گفت

تبریک

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید «عبدالرحیم موسوی» در این پیام خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی اظهار داشت: دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در صدور فرمان تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به پیشنهاد حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب و در حالی که امام (ره) فرمان به ضرورت ماندگاری ارتش برای حفظ نظام داده بودند؛ از جمله تدابیر پیامبرگونه ای بود که برکات آن ارتش جمهوری اسلامی ایران را در تراز ارتشی معنویت محور، ولایت‌مدار و مطیع محض اوامر فرمانده معظم کل قوا و متکی بر تعالیم والای دینی و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) قرار داده است. به گونه ای که ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی توانسته است در عرصه های مختلف فکری، معنوی و مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمنان، مایه دلگرمی امام و امت و ناامیدی دشمنان شود.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: ارتقای بصیرت دینی و سیاسی و ارائه چهره مردمی ارتش که محصول تلاش، همدلی و همراهی روحانیون، مسئولین و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با فرماندهان و کارکنان آجا است نیز موجب شده، ارتش انقلابی ایران اسلامی به زیبایی در نگاه و منظر مردم قدرشناس و بصیر کشورمان جلوه کند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: صیانت فکری، معنوی و سیاسی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت در حوزه‌های معنویت افزایی از جمله اهتمام به فراگیری معارف دینی و قرآنی، فراز دیگری از عملکرد پرافتخار سازمان معظم عقیدتی سیاسی ارتش است که باعث شده، ارتش جمهوری اسلامی ایران به موازات ارتقای توان رزمی به سلاح شکست ناپذیر ایمان نیز مسلح شود.

سرلشکر موسوی در این پیام بیان کرد: بدون شک سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در کسب چهار ارزش «معنویت محوری»، «انضباط»، «سلسله‌مراتب» و «سلامت کارکنان» و اعطای مدال‌های «شجره طیبه»، «کلمه طیبه»، «حصن و حصار ملت»، «نمایشگاه ارزش‌های اسلامی» و «ارتش مکتبی» از سوی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز نقش بسزایی داشته است.

وی عنوان کرد اینک و در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و چهلمین سال تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های ارزشمند چهل ساله سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را ارج نهاده و از خداوند متعال توفیقات جنابعالی و همکارانتان در آن سازمان معزز را در ادامه ماموریت مقدس حفظ و ارتقای روحیه معنوی، بصیرت سیاسی و فرهنگ جهادی ارتش ولایتمدار جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای (مدظله العالی) خواستارم.

بسیج تمامی امکانات برای خدمت هرچه بیشتر به زائران اربعین

بازدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از موکب و بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران گفت: بیش از ۷ هزار مراجعه زائر در بیمارستان صحرایی ۵۰ تخت‌وخوابی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به دیگر خدمات عرضه شده از سوی خادمان این نیرو در مناطق مرزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: روزانه ۴۵ هزار پرس غذا در مهران پخت و سپس توزیع می‌شود و ارتش با امکاناتی که در دسترس دارد، در بحث حمل و نقل زائران برای بازگشت به کشور نیز همکاری خواهد داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده به زائران حسینی افزود: تاکنون دو مورد حمل مصدومان از کرمانشاه و ایلام به تهران از طریق اورژانس هوایی داشته‌ایم.

بنابراین گزارش، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده در حاشیه این بازدید با سردار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، فرمانده مرزبانی استان ایلام و سردار شاه کرمی فرمانده سپاه مهران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین ضمن بررسی امکانات موجود در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب نیروی هوایی ارتش، از پایانه مرزی مهران نیز بازدید کرد.

تفاهم‌نامه همکاری نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر امضا شد

تفاهم نامه همکاری نیروهای دریایی خزر

 روابط عمومی ارتش نوشت: در سومین و آخرین روز حضور دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین اجلاس فرماندهان نیروی دریایی حوزه خزر، این نشست پنج جانبه با امضای تفاهم نامه همکاری بین نیروهای دریایی کشورهای شرکت کننده به کار خود پایان داد.

امیر خانزادی با اشاره به تصویب و امضای این تفاهمنامه، گفت: ابعاد این تفاهم نامه ۵ جانبه در حوزه آموزشی، عملیاتی، امداد و نجات و تبادل اطلاعات است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در این نشست هر ۵ فرمانده نیروی دریایی به این نتیجه رسیدند که  نیازهای فنی، آموزشی و ساخت و تعمیر یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی در دریا و ساحل را با اشتراک ظرفیت‌های یکدیگر مرتفع کنند.

بر اساس این گزارش، این تفاهم‌نامه همکاری، پس از مصوبه رؤسای جمهور ۵ کشور ساحلی مبنی بر عدم حضور سایر کشورها در دریای خزر صورت گرفت.