دلیل حمله شتاب زده آمریکا به پایگاه الشعیرات چه بود؟

پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در حالی هدف حمله موشکی آمریکا قرار گرفت که شتاب واشنگتن در این اقدام بدون اینکه منتظر تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص حمله به خان شیخون شود، سوال برانگیز است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، دولت آمریکا در مورد درخواست تشکیل کمیته تحقیقات و حقیقت یاب در خصوص حمله شیمیایی به خان شیخون، منتظر نتایج احتمالی نشست شورای امنیت یا نهادهای وابسته به سازمان ملل نماند و در اقدامی شتاب زده فرودگاه الشعیرات واقع در شرق حمص را با دهها موشک که از ناوهای آن در مدیترانه شلیک می شدند، هدف قرار داد.

دلایل شتاب آمریکا در حمله موشکی چه بود؟

در خصوص حمله سریع آمریکا به پایگاه الشعیرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اول: شتاب آمریکا در حمله موشکی صبح امروز به شکلی است که گویی به رقابت  با مجموعه داده هایی رفته است که درخصوص حمله به خان شیخون در حال روشن شده است.

مهم ترین این داده ها عبارتند از اخبار رسانه ها و روزنامه های آمریکایی از شاهدان عینی سوری در منطقه مورد حمله در خان شیخون که همگی حاکی از انفجار در ساختمان مورد حمله در اثر حمله موشکی از آسمان است که اندکی پس از آن نیز ستون دود حاصل از انفجار همراه با گازهای سمی دیده شد.

این وضعیت به طور کامل حمله با استفاده از سلاح شیمیایی را منتفی می سازد زیرا در این مورد باید انفجار از سطح زمین و در مسافتی دست کم یکصد متری رخ دهد.

دوم: هرگونه تحقیق علمی از سوی کمیته حقیقت یاب بین المللی و بی طرفانه که در دایره گسترده ای عمل خواهد کرد، بی شک شامل بررسی محل حادثه خواهد بود و ماهیت انفجار و انتشار مواد سمی را مشخص خواهد کرد و معلوم می شود آیا گاز های سمی در این محل حاصل موشک های حامل مواد شییمایی  بود یا در اثر انفجار انبار محتوی این مواد در منطقه منتشر شد؟

علاوه بر این، تحقیقات شامل بررسی دقیق و گسترده فرودگاهی خواهد بود که همه اجماع دارند هواپیمای مهاجم از آنجا برخاست و تمام مخزن های پایگاه هوایی بررسی خواهد شد که پس از آن صحت یا عدم صحت وجود موشک ها و یا بمب های حامل سلاح شیمیایی معلوم خواهد شد.


در این صورت امکان از بین بردن و یا پنهان کردن آثار آن وجود ندارد زیرا چنین اقدامی از نظر علمی ناممکن است بنابراین حمله موشکی به فرودگاه و انبارهای آن به منظور نابودی هرگونه امکان دستیابی به این داده های علمی مورد نیاز کمیته تحقیق و حقیقت یاب صورت گرفت.

اهداف واقعی حمله به پایگاه الشعیرات

این حمله موشکی به این سرعت به منظور تحقق اهداف زیر صورت گرفت:

اولا: محاسبات داخلی آمریکا با مواضع ترامپ و انتقادات گسترده علیه او مرتبط است؛انتقادهایی که موجب عقب گرد و یا تعلیق تصمیمات او شد و تناقض در سیاست های ضد تروریستی او را به دنبال داشت.

دوم: این حمله بر اساس محاسبات نظامی و میدانی صورت گرفت زیرا انتخاب فرودگاه الشعیرات که از فعال ترین مراکز عملیات هوایی علیه داعش در شرق سوریه است، به این هدف صورت گرفت که بعد حیاتی و راهبردی ارتش سوریه در این محل از آن سلب شود، چرا که نیروهای ارتش سوریه از محور جنوب شرق حلب و شرق تدمر داعش را به طور جدی در معرض خطر قرار داده اند تا جایی که تمام یگان های تحت حمایت آمریکا از تحقق هرگونه پیشروی عملی و یا تاثیر راهبردی بر داعش در اطراف رقه ناتوان ماندند، آن هم در حالی که آمریکا بارها با فرود مستقیم در صدد کمک به آنان برآمد.

در این میان از نظر دولت آمریکا حمله موشکی به این فرودگاه ضروری بود تا از این طریق تا زمانی که آمریکا راه حلی برای ناتوانی در حمایت از داعش پیدا کند، پیشروی ارتش سوریه به تاخیر بیفتد.

سوم: نمی توان تاثیر اسرائیل و منافع آن را در حمله به فرودگاه الشعیرات و اطراف آن نادیده گرفت، زیرا این فرودگاه دارای سامانه موشکی است که اخیرا توانست جنگنده های اسرائیلی را را رد یابی کند و از آنجا موشک های سوری به عمق خاک فلسطین اشغالی اصابت کرد.

با این تفاسیر می توان به ا بعاد واقعی حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات پی برد.

انتهای پیام/

طارمی نیروگاه اتمی بوشهر

 

به گزارش "ورزش سه"، طارمی که در نیمه ی نخست موقعیت گلزنی داشت این امر را تا دقیقه 93 به تعویق انداخت و در آخرین دقایق این دیدار با گل خود پیروزی سرخ پوشان را تثبیت کرد. طارمی که به نوعی رقابت آقای گلی  با منشا را نیز در این دیدار در پیش داشت با گل خود هم از این بازیکن پیش افتاد و هم خودش را به صدر جدول گلزنان رساند.


یکی از جالب توجه ترین لحظات این دیدار کورس دقایق پایانی مهاجمان گلزن دو تیم در زمین پیکان بود که طارمی توانست منشا را مغلوب کند و پس از آن پاس فوق العاده ی نریمان جهان را به زیبایی به گل دوم تیمش تبدیل کرد.


طارمی در لحظات پایانی مسبب اخراج یکی از بازیکنان پیکان نیز شد تا باز هم تاثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس نام گیرد.

 

 

 

 

عکس از:امیرحسین خیرخواه

 

 

طارمی در تنها 3 فصل حضورش در پرسپولیس میانگین بالای 12 گل زده را ثبت کرده است .


اوسال اول حضورش 7 گل ،سال دوم 16 وامسال تا این جای کار 14 گل به ثمررسانده است .آن چه قابل توجه است این که مهدی طارمی در این مدت بیش از 10 پنالتی به دست آورده و6-7 بار تیر دروازه حریفان را لرزانده است.


طارمی در صورت آقای گلی در مسابقات فوتبال لیگ امسال اولین پرسپولیسی در تاریخ لیگ ایران است که از سال 1350 به بعد 2بار متوالی آقای گل شده است ، در 45 سال گذشته هیچ کدام از مردان تیم فوتبال پرسپولیس، 2بار متوالی آقای گل نشده اند .تنها حسین کلانی در تاریخ لیگ فوتبال ایران از تیم پرسپولیس 2بار متوالی این عنوان را به دست آورده است.

 

امروز یک نویسنده ورزشی او را با تیترجالب نیروگاه اتمی بوشهر توصیف کرد. مردی که در فروردین سه گل عالی و سرنوشت سار زد.


سوالی که وزیر را زیر و رو کرد/ برخورد ناشایست آخوندی با یک خبرنگار خانم +تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر مرجوعی بودن ایرباسهای جدید ایران ایر  پاسخ تندی داد و میکروفون خبرنگار را پرت کرد.
 
 گفتنی است پیش از این نیز آخوندی در پاسخ به سوالات خبرنگاران و حتی مردم در بازدیدهای نوروزی از ترمینالهای فرودگاه و راه آهن جواب درست و محترمانه ای نداده است.
 
سوالی که وزیر را زیر و رو کرد/ برخرود بد آخوندی با خبرنگار
آنطور که خبرگزاری ها نوشتند، ماجرا از این قرار بود که پس از حضور عباس آخوندی وزیر پرحاشیه‌ راه و شهرسازی، خبرنگاری نظر وی را درباره مرجوعی‌بودن هوایپمای جدید (کلمبیایی بودن هواپیمای خریداری شده) جویا شد که وزیر دولت روحانی، میکروفن خبرنگار باشگاه خبرنگاران را با عصبانیت گرفته و به سوی دیگری پرت کرده و می‌گوید، شماها خبرنگار نیستید؛ شماها بی‌..... هستید.
 
 سوالی که وزیر را زیر و رو کرد/ برخورد ناشایست آخوندی با یک خبرنگار خانم +تصاویر
باشگاه خبرنگاران نوشت، وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!
 
 سوالی که وزیر را زیر و رو کرد/ برخرود بد آخوندی با خبرنگار
 
وی پیش از این در روزهای پایانی سال گذشته در پاسخ به سوال مسافری که از قیمت بالای پارکینگ های فرودگاه انتقاد کرده بود گفت: (قیمت خیلی هم خوب هست و باید از شما بیشتر هم بگیرند، با تاکسی بیاید و بروید.)
 

چین در عربستان کارخانه پهپادهای تهاجمی می‌سازد

چین اخیرا در جریان سفر «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به پکن قراردادهایی به ارزش ۶۵ میلیار دلار با این کشور امضا کرد که یکی از آنها راه اندازی کارخانه ساخت و تولید هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین (پهپاد) است.

به گزارش جنوب نیوز، چنانچه این کارخانه در عربستان ساخته شود در واقع اولین پایگاه تولید پهپادهای تهاجمی خواهد بود که چین در خاورمیانه احداث کرده است.

این قرارداد را شهرک علوم و فنون عبدالعزیز عربستان روز ۱۶ مارس (اسفند ماه 95 ) در حاشیه سفر پادشاه به چین با شرکت علوم و فنون این کشور امضا کرده است.

با این حساب چین قصد دارد کارخانه ای را در عربستان ایجاد کند که هدفش به نوشته روز دوشنبه روزنامه «مورنینگ پست» هنگ کنگ تولید پهپادهای «سی اچ ـ ۴» است که نمونه مشابهی از پهپادهای آمریکایی «ام کیو ـ ۱» محسوب می شود.

چین پیش از این 2 کارخانه تولید پهپادهایی از این نمونه را در کشورهای پاکستان و میانمار ساخته است و این سومین کارخانه چین در خارج از کشور و نخستین مورد آن در خاورمیانه محسوب می شود.

چین این هواپیماهای بدون سرنشین را با هدف انجام عملیات های رزمی و شناسایی و در واقع در راستای مبارزه با تروریسم تولید کرده و بازاریابی هایی برای آن درخاورمیانه و آفریقا انجام داده است.

این وسیله جنگی که می تواند موشک های «آ آر ـ ۱» را حمل و پرتاب کند و در هدفگیری دقت بالایی با خطای زیر یک و نیم متر داشته باشد، در کشورهای اردن، ‌عربستان، مصر و عراق و چند کشور دیگر پروازهایی داشته است.

عراق نیز بر اساس گزارش روزنامه هنگ کنگی، اعلام کرده است که ۵۶ درصد از تسلیحاتش را از آمریکا تهیه می کند اما به دنبال خرید پهپادهای چینی است که هزینه هر یک از آنها چهار میلیون دلار است که به مراتب کمتر از قیمت ۲۰ میلیون دلاری پهپادهای «ام کیو» آمریکا می باشد.

گزارش ها حاکی است که واردات تسلیحاتی کشورهای خاورمیانه در پنج سال گذشته ۸۶ درصد بیشتر شده است و عربستان پس از هند بزرگترین وارد کننده اسلحه در دنیاست.

پیشتر نیز برخی منابع خبری منطقه گزارش هایی مبنی بر خرید 300 فروند پهپاد مدل «وینگ لونگ 2» از چین توسط عربستان خبر داده و از این توافق به عنوان بزرگترین قرارداد فروش هواپیماهای بدون سرنشین در تاریخ چین نام برده بودند.

بزرگترین رنگنیک جهان در آبپخش بوشهر رونمایی شد

به گزارش جنوب نیوز، نماینده گینس درایران افزود: مستند سازی برای ثبت این رنگینک در کتاب رکوردهای جهان انجام شده است.

روح الله دشمن زیاری افزود: این رکورد برای نخستین بار در دنیا انجام می شود و چون مشابهی ندارد و تاکنون دراین زمینه رکوردی نداشته ایم در کتاب گینس به عنوان نیو رکورد ( رکورد جدید) ارائه می شود.
وی یادآور شد: مجموعه مستندات این رنگینک به گینس ارسال و برای ثبت آن پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

دشمن زیاری بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ کشوری بزرگترین نخلستان دنیا را ثبت نکرده است طبق مکاتبات انجام شده با گینس آنها اعلام آمادگی کرده اند که نخلستان استان بوشهر به عنوان بزرگترین نخلستان جهان در کتاب گینس ثبت شود.

نماینده گینس در ایران اضافه کرد: در این ارتباط همکاری مسئولان استان بوشهر در زمینه جمع آوری مستندات لازم است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دراستان بوشهر حدود شش میلیون اصله نخل وجود دارد که چهار میلیون از این میزان در شهرستان دشتستان است.

محمد باقر سعادت افزود: خرمای دشتستان به لحاظ کیفیت و هم کمیت در کشور بی نظیر است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات خرمای شهرستان دشتستان نبود بسته بندی خوب است که این امر بارها مطرح شده ولی هنوز از طرف جهاد کشاورزی محقق نشده است.

سعادت ادامه داد: خرمای دشتستان به لحاظ کیفیت نه تنها در استان بوشهر بلکه در کشور بی نظیر است.

وی اضافه کرد: برای ثبت جهانی خرمای دشتستان تلاش می کنیم که این امر محقق شود.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این جشنواره نه تنها معرفی خرمای دشتستان و رنگینگ این شهرستان است بلکه ایجاد شادابی برای مردم و میهمانان نیز در این ایام خواهد بود.

بخشدار آبپخش گفت: این بخش با 6هزار و500 هکتار نخیلات و یک میلیون و 200هزار اصله نخل اولین قطب تولید خرمای استان بوشهر است.



مدیر اجرایی جشنواره رنگینگ در آبپخش، ترویج مصرف و آوردن خرما در سبد غذایی مردم و معرفی محصول استان بوشهر و ظرفیت گردشگری منطقه به میهمانان نوروزی از اهداف جشنواره برشمرد.
مهدی بحرینی افزود: این رنگینک به عنوان بزرگترین چینش خرما در جهان با مشارکت 80 نفر و استفاده از سه تن خرما، 30کیسه آرد و 350 لیتر روغن ساخته شده است.

وی گفت: این رنگینک با طرح های سنتی و ملی از جمله خلیج فارس، نقشه ایران، پرچم ایران و سربازان هخامنشی تزیین شده است.