پهلو‌گرفتن کشتی‌های جنگی ایران در آستاراخان

این ناوگروه ایرانی قرار است تا عصر روز جمعه در آستاراخان باقی بماند. هم‌چنین قرار است ملوانان ایرانی با مقامات منطقه‌یی و فرماندهی ناوگروه دریایی روسیه در دریای خزر دیدار داشته باشند و مسابقات دوستانه والیبال و فوتسال برگزار کنند.

ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه اعلام کرد، ناوگروه دریایی ایران در یک بازدید دوستانه در آستاراخان پهلو گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو کوچک توپخانه‌ای متعلق به روسیه روز چهارشنبه از ناوگروه دریایی ایران که متشکل از ناوشکن دماوند و دو ناوچه موشک‌انداز جوشن و پیکان است، استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، ناوگروه ایرانی در بازدید دوستانه خود از رودخانه ولگا عبور کرده و در اسکله ساحلی بندر آستاراخان در جنوب روسیه پهلو گرفته است.

این ناوگروه ایرانی قرار است تا عصر روز جمعه در آستاراخان باقی بماند. هم‌چنین قرار است ملوانان ایرانی با مقامات منطقه‌یی و فرماندهی ناوگروه دریایی روسیه در دریای خزر دیدار داشته باشند و مسابقات دوستانه والیبال و فوتسال برگزار کنند.

دفتر مطبوعاتی فرماندار منطقه آستاراخان پیش از این گفته بود که ناوگروه ایرانی قرار است صبح روز چهارشنبه وارد آب‌های روسیه در دریای خزر شود.

بر اساس گزارش تاس، ناوگروه دریایی ایران به عنوان بخشی از یک برنامه دوستانه برای توسعه و تقویت همکاری های بین‌المللی به این سفر رفته است. این ناوگروه پس از آستاراخان برای یک بازدید دوستانه دیگر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواهد رفت.

بازدیدهای دوجانبه میان کشتی‌های ایران و روسیه در دریای خزر طی دو سال اخیر به یک امر رایج تبدیل شده است.

یک ناوگروه نیروی دریایی کشور روسیه نیز در تابستان گذشته به منظور تحکیم روابط دوستانه و هم‌چنین در راستای توسعه تعاملات دریایی کشورهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در اسکله ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.

این ناوگروه متشکل از از دو ناو رزمی «ولگادونسک» و «ماخاچ قلعه» بود که به مدت سه روز در آب‌های ایران حضور داشت و در این مدت تمرین مشترک دریایی میان نیروی دریایی ایران و روسیه برگزار شد. هم‌چنین بازدید متقابلی از تجهیزات و شناورهای دو کشور انجام گرفت و مسوولان ناوگروه روسی نیز با مقامات کشوری و لشکری ایران دیدار کردند.

این سومین سفر ناوگروه‌های نیروی دریایی روسیه به کشورمان بود. پیش از این در سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۹۳ ناوگروه‌های این کشور با هدف ارتقای روابط دوستانه به ایران سفر کرده بودند. یک ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تیر ماه سال ۱۳۹۲ با اعزام به آب‌های سرزمینی کشور روسیه در بندر آستراخان این کشور پهلو گرفت.

کره ماه مسکونی می شود


 




زندگی در سایر اجرام در حالی تبدیل به یکی از آرزوهای انسان ها شده که پروژه های بسیاری برای محقق شدن این آرزو در حال انجام هستند. پروژه جدیدی با نام Luna ۲۷ کلید خورده که ماموریتی به منظور کاوش قسمت هایی از کره ماه است که می تواند کارشناسان را در انتخاب نقطه مناسبی برای زندگی در این قمر یاری کند.

این پروژه در حدود ۵ سال به طول خواهد انجامید. محققان در ابتدا کاوشگری را به قطب جنوب کره ماه ارسال خواهند کرد تا به سنجش شرایط محیط پرداخته و امکان زندگی انسان ها در ماه را مورد بررسی قرار دهد. انسان برای زندگی به آب، اکسیژن و ... نیازمند است. این کاوشگر مجهز به تجهیزات پیشرفته ای خواهد شد تا بتواند اطلاعات دقیقی را درباره این قمر در اختیار کارشناسان قرار دهد.

قطب جنوب کره ماه در تاریکی مطلق به سر برده و یکی از سردترین نقاط این کره محسوب می شود و کارشناسان بین المللی امیدوارند تا در این نقطه بتوانند یخ یا سایر مواد شیمیایی که می تواند باعث شکل گیری حیات می شود را بیابند.

پرفسور Igor Mitrofanov یکی از کارشناسان فضایی مسکو و سرپرست این پروژه تحقیقاتی درباره پروژه Luna ۲۷ می گوید : « انسان باید راهی برای رفتن به ماه پیدا کند. قرن ۲۱، قرنی است که می تواند نقطه عطفی در تاریخ بشریت ب و روسیه نیز باید یکی از کشورهای پیشگام در عرصه فضایی باشد. از سال های دور، امریکا و روسیه تبدیل به دو رقیب جدی یکدیگر در عرصه فضایی شده و در تلاش برای سبقت گرفتن از دیگری هستند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در ادامه گفت :«اکنون زمان آن فرا رسیده که با استفاده از تجارب تیم های بین المللی بتوان اولین سکونت انسان در ماه را رقم زد.»

برخورد دو هواپیما در فرودگاه مهرآباد

بر اثر بی دقتی خلبان شرکت هواپیمایی زاگرس، هواپیمای این شرکت با یک فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش برخورد کرد.

به گزارش جماران، در این حادثه که در رمپ نیروی هوایی ارتش در فرودگاه مهرآباد رخ داد، بال یک فروند هواپیمای ایرباس320 زاگرس در هنگام حرکت به سمت عقب از کنار هواپیمای ترابری C-130 نهاجا با بال آن برخورد می‌کند که موجب بروز خسارت می‌شود.

منبع: فارس

صحنه ای کمیاب در مراسم تشییع پیکر هادی نوروزی +عکس

ما مرگ با همه تلخی هایش این خوبی ها را هم دارد.

به گزارش ایفنام ، به دیدن تصاویری مثل این اصلا عادت نداریم. کری های رایج بین طرفداران پرسپولیس و استقلال فرصتی برای در کنار هم ایستادن به آن ها نمی دهد. به خصوص این روزها که کری خوانی های عجیب و غریبی روی جلد روزنامه های هواداری دو باشگاه دیده می شود. اما مرگ با همه تلخی هایش این خوبی ها را هم دارد.اینکه یک نفر با پیراهن آبی استقلال وسط هواداران پرسپولیس می ایستد. آن هم در حالیکه عکس کاپیتان درگذشته تیم رقیب را در دست دارد. مرگ که می آید دیگر هیچ چیز مهم نیست. پرسپولیسی بودن من، استقلالی بودن تو، صدرنشینی تیم تو، قعر نشینی تیم من...

استقلال و پرسپولیس