بکارگیری سامانه پایش الکترواپتیکی سیار "جلال" در رزمایش اقتدار۹۹

برای نخستین بار در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از سامانه‌های پایش الکترواپتیکی سیار جلال و کنترل و فرماندهی جی آی اس متحرک استفاده شد.

موشک بالستیک سپاه
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، به منظور پایش دقیق مناطق مختلف و اهداف تعبیه شده در رزمایش اقتدار ۹۹ برای نخستین بار توسط سامانه پایش الکترواپتیکی سیار جلال استفاده شد.

این سامانه در جهاد خودکفایی و مرکز بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شده و با قابلیت انتقال تصاویر به دوردست و در تاریکی شب به همه مراکز کنترل و فرماندهی، می‌تواند داده‌های راداری و اپتیکی را تلفیق کند.

 در این رزمایش سامانه کنترل و فرماندهی جی آی اس متحرک به منظور تسهیل در کنترل و هدایت عملیات و تهیه و تولید انواع داده‌های جغرافیایی و نقشه‌های عملیاتی بهره‌برداری شد.

این سامانه نیازمندی‌های ضروری یک فرمانده را جهت کنترل و هدایت عملیات در یک منطقه دورافتاده، مناطق عملیاتی و مناطق رزمایشی تأمین خواهد کرد.

بازدید وزیر دفاع از مراحل ساخت فروند دوم جت آموزشی یاسین

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از مراحل ساخت فروند دوم هواپیمای جت آموزش پیشرفته یاسین بازدید کرد.

هواپیمای یاسین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در سازمان صنایع هوایی در بازدید از مراکز طراحی، ساخت، آزمون سازه و سامانه های اصلی هواپیمای یاسین و گفتگو با طراحان و سازندگان آن، از نزدیک در جریان پیشرفت های صورت گرفته در روند ساخت فروند دوم هواپیمای یاسین قرار گرفت.

امیر حاتمی در این بازدید با تقدیر و تشکر از همدلی و انسجام فعالیت‌های کارکنان، متخصصان و مدیران سازمان صنایع هوایی در مسیر ساخت هواپیما گفت: در این بازدید شاهد پیشرفت، نوآوری و کارهای جدیدی هستیم و این حرکت رو به جلو  برمبنای پایه گذاری محکمی بود که در گذشته صورت گرفته است.وزیر دفاع با تاکید بر ضرورت پشتیبانی موثر از ناوگان هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد که با موفقیت در ساخت نمونه ها و راه اندازی خط تولید هواپیما، ‌گامهای موثری در مسیر رسیدن به ناوگان هواپیماهای جت آموزش پیشرفته یاسین برداشته شود.

امیر سرتیپ حاتمی  با اشاره به اظهارات مایک پمپئو، وزیرامور خارجه آمریکا در خصوص تحریم جدید هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتیرانی و ترابری ایران از جمله صنایع هوایی ایران، گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرایط محدود تری شدند؛ صنایع ما به سمت خودکفایی و شکوفایی بیشتر حرکت کردند.وزیر دفاع با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و غیر منطقی علیه نیروهای مسلح و صنعت دفاعی موضوع جدیدی نیست گفت: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما  همواره با نشاط و خود باوری، خودکفایی را به منصه ظهور رسانده و حقیقتاً صنعت هوایی یک الگوی تمام عیار برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تجربه های برخورد با نظام سلطه همگی گویای این است که باید در برابر دشمن قوی شد گفت:  تجربه جمهوری اسلامی در طول ۴ دهه نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرتهای زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.

لازم به ذکر است، فروند اول جت آموزش پیشرفته یاسین، ‌ مهرماه سال ۱۳۹۸ نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه اجرا کرد. این هواپیما که توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و با مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی طراحی و ساخته شده است، ‌قرار است به عنوان هواپیمای جت آموزش پیشرفته درفرآیند آموزش خلبانان هواپیماهای جنگنده کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 ایران، با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته، در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: دشمن قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رزمایش‌های اخیر موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان شد، گفت: دشمن چند بار درخلال برگزاری این رزمایش‌ها از طرق مختلف اعلام کرد که قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد.

محمد باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به رزمایش‌های ۲۰ روز اخیر نیروهای مسلح، گفت: در طول دو ماه گذشته، جمهوری اسلامی ایران با تهدیداتی مواجه شد که طی آن رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا تهدیداتی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد.

وی افزود: فرد بی‌سوادی که امکان هرگونه اقدامی از سوی او می‌رفت در همان زمان به ظاهر قدرت‌نمایی‌ها و تلاش‌هایی را انجام داد که لازم بود تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های خود را در مقابل به نمایش بگذارند و در یک مدت فشرده ۱۵ روزه نیروهای مسلح با اقتدار ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها با پیشنهاد و داوطلبی خود این نیروها بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدامات فوق‌العاده‌ای در این رزمایش‌ها صورت گرفت که برخی از این اقدامات برای نخستین بار انجام می‌شد، افزود: این رزمایش‌ها در واقع قدرت و آمادگی جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح را به جهان و دشمنان نشان داد و موجب دلگرمی ملت ایران و یأس دشمنان شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دشمن چندین بار در خلال برگزاری این رزمایش‌ها از طرق مختلف اعلام کرد که قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد، اقداماتش صرفاً دفاعی است و نگران اقدامات هم‌پیمانان جمهوری اسلامی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی بوده است.

وی گفت: به هر صورت این آمادگی‌ها کاملاً ضرورت دارد و باید تداوم داشته باشد؛ ما از دفاع مقدس آموختیم که چنانچه هدف ما سربلندی و عزت کشور است، باید همواره آماده و قدرتمند باشیم و این توانمندی‌ها را به دشمنان نشان دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قطعاً حرکت توفنده انقلاب اسلامی و جستجو و تلاش برای دستیابی به آرمان‌های این نظام الهی در کمال آرامش و امنیت ادامه پیدا می‌کند.

سرلشکر باقری در ادامه اظهار کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و از زحمات همه دستگاه‌های لشکری و کشوری که برای گرامیداشت این سال تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: برابر برنامه‌های تدوین شده، فعالیت‌ها و تلاش‌ها در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستگاه‌های مختلف کشوری و لشکری همچنان ادامه دارد و همه عزیزان با وجود محدودیت‌هایی که بیماری کرونا ایجاد کرده بود، همچنان در این مسیر فعالیت‌ها و کارها را دنبال می‌کنند که جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار ۴۰ سال در مسیر دفاع و امنیت کشور گام برداشت و از روزهای اول جنگ به همراه نیروهایی از کرمان در جبهه کرخه کور حضور پیدا کرده و در همان اوایل جنگ هنگامی که مشغول عملیات شناسایی بود در میدان مین مجروح شد و تا روز شهادتش ۴۰ سال شبانه‌روز تلاش کرد تا به اجر شهادت که بالاترین اجرهاست نائل شود؛ ان‌شاالله خداوند توفیق ادامه راه این شهید را به ما نیز عنایت کند.