دستگیری عناصر اصلی تحرکات ساختار شکن اخیر در اهواز

اداره کل اطلاعات خوزستان از دستگیری عناصر اصلی تحرکات ساختار شکن اخیر در اهواز خبر داد.

وزارت اطلاعات

 به نقل از ایسنا، روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با همکاری جامعه اطلاعاتی و قضایی استان خوزستان عناصر اصلی تحرکات ساختار شکن اخیر در اهواز به ویژه عاملان اهانت به پرچم مقدس کشور عزیزمان شناسایی و دستگیر شدند. عناصر موثر این اقدامات دارای سابقه محکومیت قضایی و ارتباط تشکیلاتی با خارج کشور هستند. همچنین از دو مکان متعلق به این افراد چندین قبضه سلاح جنگی به همراه مهمات جنگی کشف و ضبط گردید.

روحانی با حقوق ۳۵ برابری مربی تیم ملی کاراته روسیه شد

مربی تیم ملی کاراته ایران با به دست گرفتن هدایت روسیه حقوقی ۳۵ برابری نسبت به ایران دریافت خواهد کرد.

حسین روحانی

به نقل از ایسنا، حسین روحانی دستیار شهرام هروی در تیم ملی کاراته ایران پس از توافق با روسیه، هدایت تیم ملی کاراته این کشور تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بر عهده گرفت.

دارنده ۴ مدال طلا، نقره و برنز جهان، ۲ طلا و نقره بازی‌های آسیایی و ۲ نقره آسیا پس از مذاکرات با رئیس فدراسیون کاراته روسیه، اواخر هفته گذشته راهی این کشور شد و رسما کار خود را آغاز کرد.

روحانی در تیم ملی کاراته فقط ۲ میلیون تومان دریافتی داشت، این در حالی است که از روسیه بابت هر ماه ۶ هزار دلار (حدود ۷۰ میلیون تومان) به اضافه سایر امکانات جهت اسکان و پاداش دریافت خواهد کرد.

شهاب سلطانی دیگر مربی ایرانی است که هدایت تیم ملی ازبکستان را بر عهده گرفته و او نیز ضمن دریافت حقوق ماهیانه ۵ هزار دلاری، هم‌چون روحانی از تمامی امکانات لازم برخوردار است.

کدام سامانه پدافندی پهپاد متجاوز را سرنگون کرد؟

سامانه پدافند هوایی مرصاد که می‌توان آن را نخستین گام جدی کشورمان برای تولید سامانه‌های پدافندی بومی نام برد، صبح امروز ۱۷ آبان ماه یک فروند پهپاد متجاوز خارجی را سرنگون کرد.

مرصاد

به نقل از فارس، بامداد امروز 17 آبان ماه یک فروند پهپاد متجاوز خارجی با آتش سامانه پدافند هوایی «مرصاد» نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه بندر ماهشهر سرنگون شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز خارجی توسط سامانه‌های بومی پدافند هوایی در منطقه عمومی ماهشهر تاکید کرد: پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش: پهپاد متجاوز خارجی قبل از رسیدن به اماکن حساس منهدم شد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: یک فروند پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

علیرضا صباحی فرد

 به نقل از روابط عمومی ارتش، ، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس  با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

امیر صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.

آمادگی یگان‌های ارتش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، گفت: یگان‌های ارتش در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

امدادرسانی ارتش

 به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذریایجان و اردبیل، اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی ازاستان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه به تمامی فرماندهان  منطقه اعلام شد که در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

وی افزود: گردان‌های بلیات تیپ های متحرک هجومی مراغه، میانه، اردبیل، سراب، تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت  نیاز وارد عمل شوند.

میرزایی تاکید کرد: پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسئولین استانی، رئیس ستاد بحران، استاندار، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزیزان اعلام کردیم.

فرمانده عملیاتی لشکر ۲۱ نزاجا افزو: در حال حاضر نیز تیم های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد: چند فروند بالگرد هوانیروز نیز آماده هستن تا در صورت درخواست وارد عمل خواهد شد.