روسیه: فعالیت داعش در "افغانستان" در حال افزایش است

روسیه: فعالیت داعش در به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری جمهور افغانستان نوشت: «سفرانکوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، از این سازمان خواسته است تا در برابر گسترش حضور داعش در افغانستان اقدامات جدی به عمل آورد.

وی، در چهل و هفتمین نشست سازمان ملل گفته است که فعالیت داعش در افغانستان در حال افزایش است و این گروه در تلاش یافتن منابع مالی برای خود در این کشور است.

به گفته وی، داعش و سایر گروه های تروریستی در حال حاضر 40 درصد از هزینه های خود را از راه مواد مخدر به دست می آورند، اما تلاش می کنند تا منابع مالی دیگری را نیز پیدا کنند.


سفرانکوف ازسازمان ملل متحد خواسته است تا همزمان با مبارزه علیه تروریسم، مانع کسب درآمد گروه های تروریستی از مواد مخدر به عنوان عمده ترین منبع تامین مالی این گروه ها شود.
 
شماری از مسئولان محلی زابل نیز به تازگی از گسترش فعالیت داعش در این استان خبر داده اند و یک مسئول محلی زابل به ایرنا گفته است که آنان درصدد ایجاد پایگاه در این استان هستند.

پیشترسازمان ملل و وزارت دفاع امریکا اعلام کرده بودند که داعش به دنبال ایجاد پایگاه منطقه ای در استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان و همجوار با مرزهای کشور پاکستان است.

مقام های نظامی افغانستان می گویند که داعش در افغانستان بشدت سرکوب شده و عناصر این گروه قادر به ایجاد پایگاه در این کشور نخواهند بود.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان گفته است که فعالیت های داعش در این کشور از دید نیروهای امنیتی پنهان نخواهد بود و آنان جائی در این کشور نخواهند داشت.

همزمان با ابراز نگرانی روسیه از گسترش حضور داعش در افغانستان، منابع افغان گفته اند که مسکو روابط خود را با گروه طالبان تقویت کرده است.

برخی رسانه های افغان گزارش داده اند که یک مقام عالی رتبه نظامی روسیه حدود یک ماه قبل با ملا «عبدالسلام»، فرمانده ارشد طالبان که مسئولیت سیاسی و رهبری این گروه را در شمال افغانستان برعهده دارد، در خاک تاجیکستان دیدار کرده است.

برخی منابع افغان احتمال داده اند که طرف روسی در این دبدار وزیر دفاع روسیه بوده و هدف مسکو از تقویت روابط با طالبان، سرکوب گروه های تروریستی به ویژه گروهک داعش در شمال افغانستان است.
 

عکس / تگرگ‌های عظیم الجثه در روسیه

تگرگ


تگرگ‌های عظیم الجثه ۵ کیلویی در منطقه‌ ساحلی در سیبری،رسانه‌های جهان را شگفت زده کرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تگرگ‌های عظیم الجثه 5 کیلویی در منطقه‌ ساحلی در سیبری،رسانه‌های جهان را شگفت زده کرد

اندازه این تگرگ‌ها از یک توپ تنیس تا یک توپ بزرگ بسکتبال متغیر است.

کشف جنازه یک زن در مریخ+عکس


اتاق خبر 24

بنا بر ادعای وی تصویر حکاکی شده یک زن در حالی که بر روی یک تخته سنگ دراز کشیده است کاملا قابل مشاهده است.

در این تصویر این زن حکاکی شده با موها و لباس های بلند به نظر می رسد.

اسکات" در وبلاگ خود در توضیح این عکس نوشته است: من تا کنون در عکس های ناسا صدها مورد مشابه پیدا کرده ام اما هیچ کدام شبیه انسان نبودند.

اما این یک موجود حکاکی شده شبیه انسان است. به نظر می رسد وی لباس های بلندی را پوشیده است.

گفتنی است؛ پیش‌تر نیز در یکی از عکسهای آرشیوی مربوط به سفر آپولو 11 به ماه که توسط ناسا منتشر شده بود شی ناشناسی در حال پرواز بود که برخی آن را یک سلاح واقعی موجودات فضایی دانستند