۶۰ هزار سرباز چینی به نبرد با آلودگی هوا می‌روند

چین ۶۰ هزار سرباز را به خدمت گرفته‌است تا با افزایش بافت جنگلی در کشور بخشی از معضل بزرگ آلودگی هوا را مهار کنند. براساس گزارش ایندیپندنت، آلودگی‌هوا درحال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات چین به شمار می‌رود، اما این کشور به تازگی تلاش‌هایی برای رفع این مشکل داشته‌است: در سال 2017 تصمیم گرفت 40 درصد از کارخانه‌هایش را تعطیل کند و از تصمیمش برای ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی خبرداد. در سال 2018 به محل ساخت بزرگترین برج جاذب آلودگی در جهان تبدیل شد، سازه‌ای که می‌تواند کیفیت هوای اطراف خود را 15 درصد بهبود دهد.

این کشور 208 میلیون هکتار جنگل دارد و امیدوار است بتواند در سال جاری میلادی میزان پوشش جنگلی خود را از 21 به 23 درصد افزایش دهد. برای انجام اینکار 60 هزار سرباز ارتش آزادی‌خواه خلق چین و همچنین نیروهای پلیس این کشور را به کار گرفته‌است تا در کمتر از دو دهه پوشش جنگلی این کشور به 26 درصد برسد.

بیشتر این نیروها به استان به شدت آلوده "هه‌بی" در نزدیکی پکن اعزام شده‌اند زیرا این منطقه یکی از اصلی‌ترین نقاطی است که در مشکل آلودگی هوای چین تاثیرگذار است و قرار است بافت جنگلی این منطقه تا دو سال آینده 35 درصد افزایش پیدا کند.

اگرچه افزایش پوشش جنگل در چین نشان از آن دارد که دولت این کشور موضوع آلودگی هوا را بسیار جدی گرفته‌است،‌اما افزایش تعداد درختان به تنهایی قادر به بهبود کیفیت هوای این کشور نیست،‌و با تلفیق اقداماتی دیگر مانند ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی می‌تواند تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.