تکمیل بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در مصر

دولت مصر تصمیم دارد بیشتر از همیشه از انرژی خورشید به عنوان منبع برق استفاده کند،از این رو به سرعت درحال تکمیل بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان است، نیروگاهی که به زودی و تا سال آینده میلادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

براساس گزارش رویترز، یکی از اولین دستگاه‌های تولید انرژی خورشیدی در جهان اولین بار در سال 1913 توسط فرانک شومن در محله المعادی قاهره نصب شد، فردی که پیش‌بینی کرد شمال آفریقا در آینده به مرکز انرژی خورشیدی سیاره زمین تبدیل خواهد شد.

اکنون این‌طور به نظر می‌آید دولت مصر تصمیم دارد پیش‌بینی این پژوهشگر و مخترع آمریکایی را به واقعیت تبدیل کند از این رو است که تعداد زیادی متخصص و کارگر در نزدیکی سد معروف اسوان در جنوب مصر شبانه‌روز در حال ساختن نیروگاهی هستند که قرار است در سال آینده میلادی کار خود را آغاز کند.

ظرفیت تولید این نیروگاه معادل 1650 مگاوات خواهد بود، یعنی برابر ظرفیت تولید نیروی یک نیروگاه هسته‌ای بزرگ؛ و همچنین بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خواهد بود که تاکنون در جهان بنا شده‌است،‌به شرطی که مصر بتواند طبق برنامه پیش از آمریکا و هندوستان که در حال تهیه مقدمات ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی قوی‌تری هستند، نیروگاه خود را به بهره‌برداری برساند.

از آنجا که مصر روی کمربند خورشیدی زمین واقع شده، نیروی بالقوه بالایی برای تولید انرژی خورشیدی دارد. متوسط تابش سالیانه خورشید در این کشور بین 2000 تا 3200 کیلووات‌ساعت بر متر مربع است. این درحالی است که درحال حاضر مصر و جمعیت 90 میلیونی‌اش تنها 10 درصد از برق خود را از محل انرژی خورشیدی تامین می‌کند، روندی که قرار است تا سال 2022 به 20 درصد و تا سال 2035 به 37 درصد افزایش پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.