پرتاب موفقیت‌آمیز قدرتمند‌ترین راکت جهان

ایلان ماسک کار‌آفرین آمریکایی موفق شد قدرتمند‌ترین راکت جهان، فالکون هوی متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس را از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا راهی فضا سازد، درحالی که خودروی تسلای سرخ‌رنگ وی نیز درون این راکت بود.

براساس گزارش BBC، راکت جدید شرکت اسپیس ایکس، فالکون هوی، که قوی ترین راکت کنونی جهان برای انتقال بار به فضا به شمار می‌رود، با موفقیت و درحالی که تسلای سرخ‌رنگ ایلان ماسک را به همراه داشت، توانست از این پرتاب آزمایشی سربلند بیرون بیاید.

ایلان ماسک، سرمایه‌گذار و بنیانگذار اسپیس ایکس چندی پیش اعتراف کرده بود که شانس موفقیت پرتاب این راکت جدید 50 درصد است،‌اما در عمل این شانس افزایش پیدا کرده و راکت با موفقیت پرتاب شد. اسپیس‌ایکس امیدوار است فالکون‌هوی به زودی به قدرتمند‌ترین راکت باری جهان تبدیل شود.

این راکت گنجایش حمل دست‌کم 64 تن بار برابر با پنج اتوبوس دوطبقه به مدار پایین زمین را داراست که این گنجایش به گفته ماسک کمی بیش از دوبرابر گنجایش راکت دلتا هوی است، درحالی که فالکون هوی با یک سوم هزینه دلتا هوی ساخته شده‌است.

درصورتی که مابقی مراحل پرتاب راکت با موفقیت انجام گیرند،‌تسلای سرخ‌رنگ ماسک به همراه آدمک پشت فرمان آن در مدار زمین به دور خورشید قرار خواهند گرفت.

پرتاب ماهواره‌های بسیار بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای دولت آمریکا، ارسال مجموعه بزرگی از ماهواره های کوچک برای ایجاد اینترنت پرسرعت جهانی، پرتاب روبات‌های بزرگتر و قدرتمند‌تر و برای فرود بر سطح مریخ یا بازدید از سیاره‌های دوردستی مانند مشتری و زحل و قمرهای آنها و پرتاب تلسکوپ‌های بزرگی نظیر تلسکوپ فضایی جیمز وب که قرار است جانشین تلسکوپ هابل باشد. این تلسکوپ به اندازه‌ای بزرگ است که برای جا گرفتن در یک راکت باید تا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.