بوشهر بی گدا

جنوب نیوز- ابوذر خمش آیا:
هر روز صبح و بعد از ظهر هنگام رفت و برگشت از محل کار با صحنه های عجیب و گاها متفاوتی روبرو می شوم و بنا بر نوع شغلم و مأموریت های زیادی که به اکثر نقاط استان بوشهر دارم شاهد پدیده تکدی گری که مانند ابر سیاهی سایه افکننده بر تمامی شهرهای استان هستم، من را به فکر عمیق فرو می برد و راهکارها و پیشنهادات مختلفی در ذهنم تداعی می گردد.

می توان با قدرت إذعان داشت که بیش از ٧٠٪این افراد از اتباع کشورهای همسایه (مشخصه پاکستان) هستند که بصورت غیرقانونی از مرزهای کشور وارد شده و به راحتی در شهرهای مختلف به تکدی گری بدون هیچ واهمه و کنترلی مشغول می شوند!!!! ظاهر نامناسب و عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی همچنین عدم رعایت کوچکترین هنجارهای اجتماعی از سوی آنان، چهره ناپسندی به زندگی شهری و... داده است که می تواند به دلیل عدم کنترل و آزمایشات پزشکی زمینه ساز مبتلا شدن شهروندان به بیماری های واگیر شود.

چقدر خوب بود یک شعار بعنوان بوشهر شهر بی گدا انتخاب گردد و این موضوع با پیگیری و انسجام دستگاههای مربوط و مدیران نهادهای متولی به صورت عملی انجام شود تا استان بوشهر بعنوان اولین استان و پرچمدار این جریان در سطح کشور باشد و باعث اشاعه این فرهنگ و جریان در بین دیگر استان ها شود.



تشکیل کارگروهی کاربردی نه درحد جلسه، با حضور نهادهای مرتبط مانند شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، دفتر اجتماعی استانداری و... ضروری بنظر می رسد. همچنین اختصاص یک مکان کارگاهی با مشاغل کارگری ساده جهت آموزش آنان با هماهنگی نهادهای مذکور برای اشتغال متکدیان به آن مراکز برای کمک به تولید و حمایت از آن.

بسیار مشاهده می شود در میان متکدیان افرادی هستند که تخصص های گوناگون در زمینه های متفاوت و مختلف دارند و با اجرای پیشنهاد فوق و پشتوانه این تخصص ها از ایشان حمایت نمود. و زمینه ساز باز اجتماعی شدن آنان را فراهم کرد.

حال فارغ از پیشنهادات صدرالذکر و با توجه به پیامدهای منفی جریان تکدی گری که روز به روز در حال إفزایش است از مسولین ونیروی انتظامی انتظار می رود جهت مقابله با موضوع جدیت بیشتری نشان دهند و نسبت به جمع آوری متکدیان اهتمام ورزند.
به امید بوشهر بی گدا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.