کره ماه مسکونی می شود


 




زندگی در سایر اجرام در حالی تبدیل به یکی از آرزوهای انسان ها شده که پروژه های بسیاری برای محقق شدن این آرزو در حال انجام هستند. پروژه جدیدی با نام Luna ۲۷ کلید خورده که ماموریتی به منظور کاوش قسمت هایی از کره ماه است که می تواند کارشناسان را در انتخاب نقطه مناسبی برای زندگی در این قمر یاری کند.

این پروژه در حدود ۵ سال به طول خواهد انجامید. محققان در ابتدا کاوشگری را به قطب جنوب کره ماه ارسال خواهند کرد تا به سنجش شرایط محیط پرداخته و امکان زندگی انسان ها در ماه را مورد بررسی قرار دهد. انسان برای زندگی به آب، اکسیژن و ... نیازمند است. این کاوشگر مجهز به تجهیزات پیشرفته ای خواهد شد تا بتواند اطلاعات دقیقی را درباره این قمر در اختیار کارشناسان قرار دهد.

قطب جنوب کره ماه در تاریکی مطلق به سر برده و یکی از سردترین نقاط این کره محسوب می شود و کارشناسان بین المللی امیدوارند تا در این نقطه بتوانند یخ یا سایر مواد شیمیایی که می تواند باعث شکل گیری حیات می شود را بیابند.

پرفسور Igor Mitrofanov یکی از کارشناسان فضایی مسکو و سرپرست این پروژه تحقیقاتی درباره پروژه Luna ۲۷ می گوید : « انسان باید راهی برای رفتن به ماه پیدا کند. قرن ۲۱، قرنی است که می تواند نقطه عطفی در تاریخ بشریت ب و روسیه نیز باید یکی از کشورهای پیشگام در عرصه فضایی باشد. از سال های دور، امریکا و روسیه تبدیل به دو رقیب جدی یکدیگر در عرصه فضایی شده و در تلاش برای سبقت گرفتن از دیگری هستند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در ادامه گفت :«اکنون زمان آن فرا رسیده که با استفاده از تجارب تیم های بین المللی بتوان اولین سکونت انسان در ماه را رقم زد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.