آمریکا تاکنون چه کشورهایی را تحریم کرده‌است؟

آمریکا تاکنون چه کشورهایی را تحریم کرده‌است؟
 
به گزارش گاردین، آمریکا تحریم‌هایی را علیه شش کشور اعمال کرده است که برخی از آن تحریم‌ها رو به کاهش هستند. از میان این شش کشور کوبا و ایران سال‌ها تحریم‌های سنگین آمریکا را تحمل کرده‌اند.
بعد از پنجاه سال روابط تیره کوبا و آمریکا برای اولین بار سفارت کوبا در واشینگتن بازگشایی شد. همچنین تحریم‌های تجاری این کشور کاهش یافت و از لیست کشورهای حامی تروریست خارج شد.

پس از دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، تحریم های آمریکا علیه ایران نیز رو به کاهش است.

همچنین آمریکا تحریم‌های گسترده خود علیه کره شمالی را به دلیل اقدام این کشور برای دستیابی به انرژی هسته‌ای اعمال کرده است.

تحریم‌های آمریکا بر سودان به دلیل نقش این کشور در بی‌ثباتی دولت‌های همسایه بوده است. مخصوصا در جنگ عراق و کویت که به مداخله نیروهای نظامی آمریکا انجامید.

سوریه نیز از کشورهایی است که با تحریم‌های آمریکا روبرو بوده است. آمریکا این کشور را به اتهام حمایت از تروریست‌ها، اشغال لبنان و تلاش برای دستیابی به برنامه موشکی تحریم کرده است. جنگ داخلی سوریه نیز بهانه ای برای افزایش تحریم‌های آمریکا علیه این کشور شده است.

از دیگر کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته میانمار است. دلیل اعمال تحریم‌ها علیه میانمار مسائل سیاسی داخلی این کشور و مربوط به دولت میانمار بوده است. گرچه با رفع تقریبی این مشکلات آمریکا از میزان تحریم‌های خود کاسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.