هلی کوپتری که هواپیمای مسافربری را بلند می کند!+ تصویر

روسها همواره در زمینه تولید تجهیزات نظامی بزرگترینها را ساخته اند. از بزگترین بمب افکن (توپولوف 160) و جنگنده (میگ31) جهان گرفته تا بزرگترین زیردریایی (کلاس تایفون)، همگی ساخت روسها هستند. طبق عادت روسها، بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان نیز ساخت مردان شرق ولگا است.

 


 

بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان (+عکس)

 
میل26  یک هلیکوپتر حمل‌ونقل چندمنظوره است که  با 40 متر طول و حداکثر وزن 56 تنی خود بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین هلیکوپتر تولید شده جهان می‌باشد. میل26 اولین هلیکوپتر مجهز به روتورهای 8 پره با قدرت 11400 اسب بخار می‌باشد که توان حمل 20 تن بار یا 90 سرباز را جهت ماموریت‌های نظامی و غیرنظامی به آن می‌دهد.

اولین پیش‌نمونه این هلیکوپتر در دسامبر 1977 ساخته شده و تا سال 2015 حدود 310 فروند آن تحویل مشتریان شده است.
 


بزرگترین هلیکوپتر عملیاتی جهان (+عکس)

از رکوردهای جالب این غول روسی می‌توان به جابجا کردن انواع هواپیما و هلیکوپترهای آسیب دیده، نفربرهای زرهی، ژنراتورهای برق چند تنی و سرعت 295 کیلومتر بر ساعتی آن اشاره کرد.


استفاده از میل26 تنها مختص به امور نظامی نبوده و این بالگرد توانا همواره در فجایع طبیعی در خدمت دولتها و سازمان ملل بوده است.

با روند کنونی استفاده از پهپادها و کوچک شدن هواگردها به احتمال زیاد میل26 رکورد بزرگترین هلیکوپتر تاریخ را برای دهه ها در اختیار خود خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.