سایت ارتش آمریکا غیرفعال شد


ارتش آمریکا وب‌سایت خود را پس از یک حمله سایبری شدید از دسترس خارج کرد زیرا به گفته این نهاد بخش‌هایی از این وب‌سایت آلوده شده‌است.

براساس گزارش BBC، ارتش آمریکا اعلام کرد بخش‌هایی از وب‌سایت army.mil دچار آلودگی شده و به منظور اطمینان از ایمنی اطلاعات در برابر نشت، باید تدابیر پیشگیرانه‌ای اجرا شوند.

مسئولیت این حمله سایبری را ارتش الکترونیکی سوریه که حامی بشار‌اسد است، به عهده گرفته‌‌است. دولت آمریکا هفته پیش اعلام کرد هکرهای چینی رایانه‌های دولتی این کشور را هدف گرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که به اطلاعات چهار میلیون کارمند دولتی دسترسی پیدا کرده‌باشند؛ اگرچه چینی‌ها دست داشتن در آن حمله را رد کرده و ادعای آمریکا را غیر مسئولانه و غیر سازنده توصیف کرد.

روز دوشنبه مالکولم فراست مدیر روابط‌عمومی ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش با غیرفعال کردن موقت وب‌سایت خود تدابیر پیشگیرانه مناسب را برای اطمینان از اینکه اطلاعات ارتش به خارج نشت نکرده‌اند، به اجرا گذاشته‌است.

این حمله سایبری و در پی آن از دسترس خارج شدن مهمترین وب‌سایت ارتش آمریکا تنها پنج ماه پس از بسته شدن حساب‌های کاربری فرماندهی مرکزی آمریکا در یوتیوب و توئیتر به دلیل خرابکاری سایبری رخ داده‌است، خرابکاری که ظاهرا گروه تروریستی داعش در اجرای آن دست داشته‌است.

باراک اوباما به تازگی اعلام کرده بود که ملت آمریکا و اقتصاد این کشور در برابر چنین حملاتی با آسیب‌پذیری‌های متعددی مواجه‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.