سبیل چخماقی رامی برای فرانسوی ها شانس آورد!

به گزارش ورزش سه، عادل رامی مدافع تیم ملی فرانسه در روسیه حتی یک دقیقه به میدان نرفت ولی به شکلی عجیب و غریب در قهرمانی تیمش نقشی کلیدی بازی کرد. 

فرانسه دیشب در استادیوم لوژنیکی مسکو با پیروزی 4-2 مقابل کرواسی جام جهانی را برای دومین بار در تاریخ خود بدست آورد ولی رامی مثل بازی‌های قبل در این بازی هم به میدان نرفت.  رامی با اینکه مستقیماً در میدان نبود تا در جریان پیروزی تیمش نقش بازی کند اما سبیل خاص او بار دیگر در این میان نقش داشت. سبیل رامی 32ساله حالا در تورنمنت‌هایی که تیم ملی فرانسه در آنها بازی می‌کند به یک سنت عجیب و غریب تبدیل شده است. 

رامی به شبکه‌ی TF1 می‌گوید " آنتوان گریزمان قبل از مسابقه به سبیلم دست زد. حتی سرمربی هم به سبیلم دست زد تا برای تیم شانس بیاورد. سبیل من حالا مشهورترین سبیل فرانسه است. این سبیل را نگه می‌دارم ". 

این سنتی است که تیم فرانسه‌ی 1998 را در یادها زنده می‌کند. زمانی که لورن بلان قبل از بازی‌های تیمش سر فابین بارتز را می‌بوسید تا برای فرانسوی‌ها شانس بیاورد. 

اولین بار آنتوان گریزمان بود که جادوی سبیل شانس رامی را کشف کرد. گریزمان پیش از شروع بازی‌های فرانسه در مرحله‌ی گروهی به سبیل رامی دست می‌زد و به تدریج در ادامه‌ی تورنمنت، سایر بازیکنان فرانسه هم به این کار رو آوردند. 

به نظر می‌رسد سبیل رامی حداقل برای گریزمان فوق‌العاده بخت‌آور بوده. گریزمان در جام جهانی روسیه چهار گل به ثمر رسانده و در فینال هم با ضربه‌ی پنالتی برای خروس‌ها گلزنی کرده.  با اینکه رامی اعلام کرده سبیل خود را فعلا نگه خواهد داشت ولی او بعد از فتح جام توسط فرانسه گفته از تیم ملی کشورش خداحافظی خواهد کرد.  رامی 35 بار با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان رفته ولی ممکن سبیل او چهار سال دیگر در جام جهانی 2022 هم به کار خروس‌ها بیاید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.