یک رسانه‌ی آلمانی: روسها آمونیاک بو می‌کردند

ه گزارش "ورزش سه"، یکی از سخنگوهای فدراسیون فوتبال روسیه در گفتگو با روزنامه‌ی زوددویچه زایتونگ اعلام کرده که یکی از بازیکنان تعویضی روسیه در بازی مقابل اسپانیا، پیش از ورود به زمین این کار را انجام داده.

این در حالی است که سایه‌ی دوپینگ مدتی است بر ورزش روسیه سایه افکنده. جدیدترین اتهام را آلمانی‌ها وارد کرده‌ و تیم میزبان جام جهانی 2018 را به اتهام دوپینگ مورد حمله قرار داده‌اند. روزنامه‌ی مونیخی زوددویچه زایتگونگ که یکی از روزنامه‌های مهم آلمان به حساب می‌آید در شماره‌ی آخر هفته‌ی خود برای اولین بار این ادعا را مطرح کرده و می‌گوید بازیکنان روسیه در جام جهانی برای اینکه از نظر جسمی عملکرد بهتری داشته باشند آمونیاک استنشاق می‌کرده‌اند، ماده‌ای که رسماً ممنوع نیست و به عنوان ماده‌ی نیروزای ممنوعه دسته‌بندی نشده است. فدارسیون فوتبال روسیه در گفتگو با روزنامه‌ی آلمانی اقرار می‌کند که یکی از بازیکنان تعویضی چرچسوف قبل از ورود به زمین، در بازی با اسپانیا، یک تکه پنبه‌ی آغشته به آمونیاک را بو کرده است. در قوانین بین‌المللی ضددوپینگ، آمونیاک به عنوان ماده‌ی نیروزای ممنوعه دسته‌بندی نشده ولی این ماده از نظر جسمی به بازیکنان کمک می‌کند. استنشاق آمونیاک جریان اکسیژن در خون را بهبود می‌بخشد. روزنامه‌ی آلمانی می‌نویسد " فدراسیون روسیه طوری برخورد کرد که انگار بو کردن آمونیاک مثل استفاده از شامپو در حمام طبیعی است ". روزنامه‌ی جنجالی بیلد می‌گوید در بازی روسیه و کرواسی، حرکات بازیکنان روس را به دقت زیر نظر داشته. به گفته‌ی بیلد در پخش تلویزیونی بازی مشخص بود که چند نفر از بازیکنان روسیه مدام بینی خود را می‌مالند. بیلد معتقد است این تصاویر نشان می‌داده که استفاده از آمونیاک در تیم روسیه، همگانی و رایج است.

فرانسه ششمین نماینده آفریقا!

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی روسیه 2018 برای آفریقایی ها مایوس کننده بود چرا که هیچیک از 5 نماینده این قاره نتوانست جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند.

اما ظاهرا درخشش کیلیان امباپه و صعود تیم ملی فرانسه موجب دلخوشی ساکنان این قاره شده تا جایی که از آبی ها به عنوان نماینده ششم قاره آفریقا یاد می کنند. هفته نامه کوریه انترناسیونال با انتشار سرمقاله ای از روزنامه اوژوردویی اوفاسو چاپ کشور بورکینافاسو، می نویسد: "16 بازیکن از 23 ملی پوش منتخب دیدیه دشان، اصلیتی آفریقایی دارند. اگر به این جمع 11 بازیکن رزرویست را هم اضافه کنیم، می بینیم که از این 34 نفر، 23 نفرشان آفریقایی، 7 فرانسوی و 4 بازیکن اصلیتی دیگر دارند. در یک جمله می توان گفت که آفریقا از طریق فرزندانش هنوز در روسیه 2018 حضور دارد." از نظر این روزنامه "ضربان قلب آفریقا با ریتم کورس دیوانه وار امباپه می تپد و شخصیت قوی بلز ماتوئیدی. حتی می توانیم به حق و با غرور ادعا کنیم که فرانسه آفریقایی انتقام آفریقا را از آرژانتینی که با حذف نیجریه به رویاهای ما پایان داد گرفت". "آبی های سیاه یا سیاه های آبی" تمثیلی است که ستون نویس روزنامه برای ملی پوشان فرانسه به کار برده و اصلیت تک تک آنها را اینگونه یادآوری کرده است: کیلیان امباپه و ساموئل اومتیتی با اصلیتی کامرونی، انگولوکانته(مالی)، ماتوئیدی(آنگولا و کنگو)، پل پوگبا(گینه) و نبیل فکیر(الجزایر).

سنگ و تخم مرغ؛ حالا سهم ستاره‌های برزیل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد برزیل تحت هدایت سلسائو به حدی در مرحله مقدماتی و بازی های تدارکاتی پیش از آغاز جام جهانی خوب بود که بسیاری آنها را بخت نخست فتح روسیه 2018 می دانستند اما در جریان جام جهانی اتفاقات مخالف میل آنها پیش رفت.

تیم ملی برزیل در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1-2 مغلوب بلژیک شد و حتی از راهیابی به جمع 4 تیم پایانی نیز بازماند تا در خانه بازیکنان این تیم با واکنش تندی مواجه شوند.

تعدادی از هواداران تیم ملی برزیل در هنگام خروج اتوبوس حامل بازیکنان این تیم به سمت آنها تخم مرغ و حتی سنگ هم پرتاب کردند تا اینگونه خشم خود را نسبت به نتایج تیم تیته نشان دهند. البته این تجمع اعتراضی خیلی زود و با دخالت پلیس به پایان رسید.

پیش از آن شاهد استقبال از بازیکنان کره جنوبی نیز با تخم مرغ بودیم اما واکنش هواداران تیم ملی برزیل توام با خشونت بیشتری بود.

 

ترامپ : مزاحمت شناورهای ایرانی برای ناوهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ «صفر» بوده است

ترامپ : مزاحمت شناورهای ایرانی برای ناوهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ «صفر» بوده است

شفقنا_ رییس جمهور آمریکا در تازه ترین ادعای توئیتری خود اعلام کرد رویارویی شناورهای ایرانی و ناوهای آمریکایی در خلیج فارس طی سال جاری میلادی به «صفر» رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بامداد امروز (دوشنبه ) در توئیتر نوشت گزارش آماری نیروی دریایی آمریکا حاکی از آن است که مزاحمت ناوهای آمریکایی توسط نیروی دریایی ایران در سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است.

واشنگتن پست: پیشنهادی که کره شمالی در سال ۱۹۹۹ درباره ایران به اسرائیل داد

شفقنا- روزنامه واشنگتن پست آمریکا مدعی شد که کره شمالی در سال ۱۹۹۹ میلادی به اسرائیل پیشنهاد کرد در ازای دریافت یک میلیارد دلار به صورت نقدی، فروش تکنولوژی موشکی به ایران را متوقف می کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از معا، واشنگتن پست همچنین مدعی شده است که این پیشنهاد در یک کافی شاپ در استکهلم و در جلسه میان «سون مو» سفیر آن زمان کره شمالی و «جدعون بن عامی» سفیر رژیم صهیونیستی مطر ح شد ولی طرف اسرائیلی پرداخت این مبلغ را نپذیرفت اما پس از چند روز پیشنهاد خاص خود را به کره شمالی ارائه کرد و از این کشور خواست در ازای توقف فروش تکنولوژی موشکی به ایران، به این کشور کمک های غذایی ارائه دهد اما مذاکرات در این خصوص نیز بدون نتیجه پایان یافت.

روزنامه آمریکایی در گزارش خود با ادعای این که اطلاعات مربوط به این دیدار در خاطرات «تای یونگ هو» دیپلماتیک سابق کره شمالی منتشر شده است، مدعی شد  که این پیشنهاد مشخص می کند که چگونه کره شمالی تلاش کرد از تهدید انتشار سلاح برای فشار بر رقبای خود جهت پرداخت هزینه های برنامه موشکی و هسته ای اش استفاده کند.